Escom laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

jfikse

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2001
Berichten
25
Ik heb hier nog een Escom laptop 486DX4 100 mHz.
Het apparaat wil echter niet aan. Voeding aangesloten, dan knippert alleen het batterijlampje, verder gebeurt er helemaal niks!
Je moet hem aanzetten via FN-ESC.
Ken iemand deze laptop, heeft iemand de specs, weet iemand wat dit probleem kan zijn?

Heb evt foto van typeplaatje
 
Dat batterijlampje; naar welke kleur verspringt deze steeds?
 
Het verspringt niet van kleur, het blijft groen knipperen (1 sec aan, 1 sec uit).
 
Heb misschien nog een type nummer of zoiets, alleen laptop is wat moeilijk zoeken.
 
Heb een foto van typeplaatje, zal hem even naar je mailen.
 
Waar komt 'tie???? Ik zie niks.
Bijlage mag niet groter zijn dan 100kb
 
Sorry, krijg de afbeelding niet klein genoeg, is dan niet meer leesbaar. Kan ik 'm op een ander adres mailen?
 
Je kunt toch ook even intypen wat er op dat type plaatje staat. Is wel zo handig voor de anderen die je eventueel willen helpen.

Groetjes Erik Rothuis
 
Er zitten meerdere plaatjes achterop.
Hier is er één:

ESCOM model: ESC DNB 486DX4-100/4/810

Op een andere staat:

ESCOM Computerproduktions u. Vertriebs GmbH
Model No: KTJ-SPRUCE/D

Zegt je dit wat?
 
Hmmzz, dit wordt een heel moeilijk verhaal, de naam lijkt ESCOM PARADIGMA 486DX4 te zijn, daar zijn zelfs nog nieuwe accu's voor te koop, maar handleidingen en drivers wordt een heel ander verhaal.

attachment.php



Ziet het apparaat er zo uit?
100/4/810 staat voor 486dx4 100mhz, 4 mb intern, harddisk 810mb
 
Laatst bewerkt:
Hij lijkt er wel op maar het is 'm niet. Deze had ik ook al gevonden tijdens mijn zoektocht. De Paradigma heeft zo te zien een klein display tussen de schermscharnieren, de mijne heeft dat niet. In plaats daarvan zitten op die plek een stuk of 8 ledjes ( battery, power, drive-action, keyb lock enz..enz..
En, zoals gezegd, alleen de linkse led (battery) knippert aan en uit, verder brandt er helemaal niks.
Dat van 4 MB en 810 MB leek me ook al duidelijk.
Ik denk dat het een iets ouder type is dan de Paradigma. Volgens het typeplaatje is hij geassembleerd in Holland.
Diskdrive, Harddisk en batterij kunnen er zo uitgeschoven worden.
Aansluitingen:
Achterop: Parallel, Serieel, PS/2 keyboard, voeding en connector voor docking-station.
Links: 2x Pcmcia en ext. monitor
Ook zit in het linkerscharnier een led met een lamp-symbooltje.
Als iemand deze herkent....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan