Eset Smart Security geen toegang andere pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZithaM

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Ik heb op mijn pc Eset Smart Security 5 zitten.
Nu heb ik vandaag op mijn laptop ook Security 5 geinstalleerd. Vanaf de laptop kan ik de gedeelde bestanden op mijn pc benaderen. Maar andersom niet.
Dit heb ik al eens eerder gehad met een andere pc. Na een software updat kon ik inees wel bij de pc. Na het installeren van Eset krijg je de vraag of je hem wil delen of niet. Ik heb voor thuisnetwerk, dus delen gekozen.

Ik heb al in de instellingen zitten zoeken of ik ergens kan refreshen of een pc toevoegen maar helaas.

Mijn vraag: wat moet ik doen om toegang te krijgen tot mijn nieuwe laptop???

Groet,
Ingrid

probeer eens de firewall uit te zetten op de pc waar je naartoe wil :) dit is een probleem wat ik vaak tegen gekomen ben mocht het dan wel werken dan is het dus een kwestie van je firewall aanpassen :)

Ik heb de firewall uitgezet en heb nog geen toegang tot de laptop.
Hij geeft de melding; netwerkfout, foutcode 0x80070035 kan netwerkpad niet vinden.

Ik ben eruit wat het is. Oh ja, ik werk met Win7
Op het internet wat hints gevonden en ben uitgekomen bij; Configuratiescherm/Netwerk en internet/Netwerkcentrum
Dan klik je naast het huisje op Thuisnetwerk, dan weer op thuisnetwerk. Dan Instellingen voor thuisgroep weergeven en wijzigen.
Dan onder in het rijtje klikken op Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen. Scrollen naar onderen naar; Met wachtwoord beveiligd delen.
Daar moet je Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen, inschakelen.

Alleen...... Nu heb ik toegang tot de laptop, ik zie de bestanden maar klik ik erop dan kan ik er nog niet in..... Grrrrrrrr:mad:
Nog weer even verder zoeken

Die bestanden waar je in wilt moet je op die pc ook op delen zetten.

Kijk of bij geavanceerd delen v.d. share onder machtigingen everyone is toegevoegd.

Bedankt iedereen!! :thumb:

Het lijkt opgelost te zijn.

Ingrid

Netjes, met dank aan @eehbiertje
Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan