Essa voce precisa VER

Status
Niet open voor verdere reacties.

quattro

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2007
Berichten
26
Hallo, ik heb het volgende probleem:

Mijn PC wil niet meer afsluiten via Start-Uitschakelen. In taskmanager loopt een proces GTaskup.exe. Als ik dit beeindig, sluit de PC wel af. Elke keer als ik ´m opstart duurt dit erg lang. Nadat de desktop er is met alle bestanden en shortcuts, verdwijnen deze plotseling en komen enkele seconden later weer terug. Daarna start ook explorer op met de `Mijn Documenten` folder.

Scan op koalabear.nl levert aanwezigheid van "Essa voce precisa VER" virus of trojan op. Verwijderen met de tool op deze site lukt ook (volgens de tool), maar virus of trojan is na het opnieuw opstarten weer aanwezig. Ik weet niet hoe ik dit verwijderd krijg.

Wie kan mij helpen?
 
Ik heb even gekeken naar deze link. Er wordt hier gewezen op een proces LTaskup.exe. Op mijn PC vind ik geen LTaskup.exe, maar wel een GTaskup.exe. Gaat het hier om hetzelfde proces maar met een andere naam?
 
Dat zou ik niet weten, als je er zo niet uitkomt dan plaats op die site een HJT log, dan kun je gelijk die vraag stellen.

Lees dit eerst voor je een HijackThislog plaatst!
http://support.bluemedicine.be/mybb/forumdisplay.php?fid=10

Daarna kun je hier je HijackThislog plaatsen.
http://support.bluemedicine.be/mybb/forumdisplay.php?fid=11

Vermeld daar ook welke problemen er zijn, en wat je al gedaan hebt om het op te lossen.
Je moet je wel even registreren, maar dat is net als op ‘Helpmij’ gratis en eenmalig.
 
zelfde probleem bij moeders pc

Ton52,

Bedankt, het is gelukt om het te verwijderen,

Quattro

hoi Quattro,

Ik vroeg me af of je mij in t kort kon vertellen wat je hebt moetne doen om t te verwijderen. Mijn moeder heeft et virus ook en vroeg of ik het er af kan halen voor haar. Ik ben alleen niet vaak bij haar en heb dus ook niet zoveel tijd om t uit te zoeken. Kan jij mij vertellen hoe je het hebt opgelost?

Dank je wel!!
Marijn
 
ik kon net zoals Quattro niet Ltask maar Gtaks vinden.
Deze kon ik ook niet op de pc vinden:

C:\WINDOWS\lnk_dados_2.dll
C:\start.bat
C:\Documents and Settings\"jouw gebruikersnaam"\user.dat
C:\Documents and Settings\"jouw gebruikersnaam"\Emails.dat
 
Ik heb de genoemde bestanden eerst gezocht (met rechter muisknop op Start klikken). Alleen LTaskup.exe was in mijn geval GTaskup.exe en start.bat kon ik niet vinden. Ze stonden inderdaad niet allemaal op de genoemde lokaties. Daarna verwijderd zoals beschreven.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heeft t niet geholpen...ik kan die bepaalde files niet vinden als ik ze zoek via de zoekoptie en die Gtask heb ik verwijderd, maar geen verandering...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan