Essentiele programmas voor onderhoud -Graag Tips

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankdubbe

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2008
Persoonlijk ga ik voor
Malaware bytes/ CCcleaner en Windows defender + wisecare

Volstaat dit ??
Zijn er betere of nog aanvullende programmas nodig !!

Bedank voor alle nuttige tips

Zulke onderhoud's app. zijn ze echter ontelbaar rond te vinden en met een kan je weer meer of minder dan met andere enz..

WiseCare ken ik niet zo goed en durf ik je nu niet vertellen en / of over beoordelen of goed of niet is, in ieder geval sowieso CCleaner is altijd goed zelf gebruik ook, met WDefender werk ik ook niet en over wil ik ook niet beoordelen .
Als ik jou was zal ook regelmatig op eigen menu AdwCleaner plaatsen, ik zelf gebruik ook paar verschillende onderhoud's programma zoals Revo unist. pro ( mee kan je ook PC ideaal onderhouden voor elke OS is enz.. ) maar langs gebruik ik jaaren ook ( nu bedoel ik mee niet, dat jij dat ook moet ! ! ) ATF Cleaner / EasyCleaner / Malwarebytes Anti-Malware en paar nog bij, die apps ken ik zeer goed en gewoon i.v.m. onderhoud overal ben tevreden mee ..

Laatst bewerkt:
Persoonlijke denk ik dat voorkomen beter is dan genezen en zou je een aantal sandbox programma's toe moeten voegen. Bovenstaande programma's die je zelf aandraagt eigenlijk afgelopen jaren nooit meer gebruikt / nodig gehad.

Dank
Kan je meer uitleg geven over een sandbox programma

Laatst bewerkt door een moderator:
Degene die ik zelf gebruik is sandboxie (ik heb nog oude met onbeperkte licentie), maar er zijn ook andere producten die wat meer of minder ingrijpend zijn.

Het idee is dat programma's zoals de browser in een sandbox draaien. Dit is een afgeschermd stuk van de rest van je computer. Alles wat in de sandbox gebeurd wordt niet werkelijk uitgevoerd op je computer maar gesimuleerd. Als een browser middels een hack / plugin / download geïnfecteerd raakt en deze malware de registry probeert aan te passen dan lijkt dat te lukken, maar de sandbox simuleert die actie alleen maar binnen de sandbox. Als je vervolgens de sandbox leeggooit is alles weer gewoon weg. Voordeel van sandboxie (en gelijkwaardige alternatieven) is dat je je programma niet eerst in de sandbox hoeft te zetten. Als je een programma geïnstalleerd van buiten de sandbox, opstart in de sandbox, dan werkt dat gewoon en alle missende informatie wordt opgehaald van buiten.

Als ik een download opstart vanuit een browser in de sandbox, dan wordt dat programma ook automatisch in de sandbox uitgevoerd. Mijn mail en downloads worden wel automatisch uit de sandbox gezet en opgeslagen. Ideaal dus om dingen eenmalig te installeren of uit te proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan