Ethernet adapter vraagstuk - een breinbreker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Een vraagstuk waar ik en Ziggo medewerker niet uitkomen.

Betreft een HP Pavilion ZE5600 laptop met XP.

Van de ene op de andere dag geen internetverbinding meer. Alle lampjes op het modem branden zoals ze horen te branden, de kabel is 100% (met andere laptop binnen 10 sec. internet) en op de HP laptop is het icoontje in de taakbalk ok (geen uitroepteken o.i.d. - 'connected 100 Mbps') en zie ik dat er 'verzonden en ontvangen' wordt. Bij de kabelingang op de laptop brandt een groen ledje constant en knippert een geel ledje.
Adapter: National Semiconductor DP 83815-Based PCI Fast Ethernet Adapter.
Onder apparaatbeheer is alleen maar te zien dat het goed functioneert.

Overige apparaten onder netwerkadapters:
- 1394 Netadapter
- Bluetooth device (Personal Area Network)
- Bluetooth device (RFComm Protocol TDI)
- LAN-Express IEEE 802.11 PCI Adapter

Het lijkt er dus op dat de oorzaak in de laptop gezocht moet worden, ondanks dat (naar mijn idee) alles ok lijkt te zijn.

1. zou ik dit nog kunnen oplossen?
2. is überhaupt een Ethernet Adapter in een laptop wel te vernieuwen of is dit bijna ondoenlijk?
3. zou in het laatste geval een dongle een oplossing kunnen zijn?

Heel graag advies m.b.t. dit lastige vraagstuk.

Ga ik toch maar proberen..

Ik heb hem al wel op inactief gezet en comp opgestart plus weer actief gemaakt, meer durfde ik even niet te doen. Zal niet veel zoden aan de dijk hebben gezet.

Vorige week nog op m'n eigen laptop een soortgelijk iets uitgevoerd en toen werd er om de installatieCDrom gevraagd en dat lukte verder niet. Zal ik in dit geval vast ook de driver hebben verwijderd.
Windows moet 'm dan vanzelf weer herkennen bij opstarten, I know.

Heb de laptop op 'n andere lokatie aangesloten en daar had ik onmiddellijk internet.
Nu het trage beestje (door ouderdom) voorzien van updates op allerlei gebied en dan maar 'ns kijken of er weer verbinding te krijgen is.

Als je op een andere locatie wél verbinding krijgt dan geeft dat aan dat er iets met je modem/router aan de hand is, maar dat had je zelf ook al begrepen denk ik.

Nja, maar ben inmiddels (doordat de laptop toch te traag door diverse toegevoegde programma's om e.e.a. te optimaliseren geworden is) toch een herinstall begonnen en probeer hem zo puur mogelijk te houden.
Inmiddels toch een aantal jaar oud en de wereld draait door... er wordt alleen op geïnternet en gemaild, dus ik hoop eigenlijk dat met een verse install (zonder met Linux etc. te moeten gaan werken ter check) de laptop weer te gebruiken is.

v.w.b. dat onderhoud van Ziggo: een mens wil verbanden leggen - het lijkt er bijna op of met die update/upgrade door dat onderhoud de laptop te zwak is geworden om een voldoende krachtig signaal te creëren.
Het ligt dus mogelijk én aan beide 'partijen' én níet aan beide partijen. Zoiets...

Wat betreft je vraag in je beginpost over een dongle kan ik kort zijn, natuurlijk is dat te proberen. Ik heb er zelf ook een (voor diagnostische doeleinden).
Dan heb je iig de laatste techniek, ook qua beveiliging.

Ok. Er is sprake van een vrij nieuw modem (UBEE - Ziggo), is dat per definitie geschikt voor draadloos?

Verder loopt ie na de verse install (met 'n mooie Pliek :rolleyes:) weer als een zonnetje.
Ben er de laatste zaken op aan 't bijwerken.

Nu maar op lokatie ontdekken of de internetverbinding weer tot stand kan worden gebracht, anders gaan we voor de dongle.

Zelf heb ik ook een draadloos Ubee modem/router van Ziggo en dat werkt perfect!

Ok, da's dus mooi.

enne... ook weer opgelost, met dank aan de ondersteuning. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan