Chopra
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 21 okt 2003
Een vraagstuk waar ik en Ziggo medewerker niet uitkomen.
Betreft een HP Pavilion ZE5600 laptop met XP.
Van de ene op de andere dag geen internetverbinding meer. Alle lampjes op het modem branden zoals ze horen te branden, de kabel is 100% (met andere laptop binnen 10 sec. internet) en op de HP laptop is het icoontje in de taakbalk ok (geen uitroepteken o.i.d. - 'connected 100 Mbps') en zie ik dat er 'verzonden en ontvangen' wordt. Bij de kabelingang op de laptop brandt een groen ledje constant en knippert een geel ledje.
Adapter: National Semiconductor DP 83815-Based PCI Fast Ethernet Adapter.
Onder apparaatbeheer is alleen maar te zien dat het goed functioneert.
Overige apparaten onder netwerkadapters:
- 1394 Netadapter
- Bluetooth device (Personal Area Network)
- Bluetooth device (RFComm Protocol TDI)
- LAN-Express IEEE 802.11 PCI Adapter
Het lijkt er dus op dat de oorzaak in de laptop gezocht moet worden, ondanks dat (naar mijn idee) alles ok lijkt te zijn.
1. zou ik dit nog kunnen oplossen?
2. is überhaupt een Ethernet Adapter in een laptop wel te vernieuwen of is dit bijna ondoenlijk?
3. zou in het laatste geval een dongle een oplossing kunnen zijn?
Heel graag advies m.b.t. dit lastige vraagstuk.
Betreft een HP Pavilion ZE5600 laptop met XP.
Van de ene op de andere dag geen internetverbinding meer. Alle lampjes op het modem branden zoals ze horen te branden, de kabel is 100% (met andere laptop binnen 10 sec. internet) en op de HP laptop is het icoontje in de taakbalk ok (geen uitroepteken o.i.d. - 'connected 100 Mbps') en zie ik dat er 'verzonden en ontvangen' wordt. Bij de kabelingang op de laptop brandt een groen ledje constant en knippert een geel ledje.
Adapter: National Semiconductor DP 83815-Based PCI Fast Ethernet Adapter.
Onder apparaatbeheer is alleen maar te zien dat het goed functioneert.
Overige apparaten onder netwerkadapters:
- 1394 Netadapter
- Bluetooth device (Personal Area Network)
- Bluetooth device (RFComm Protocol TDI)
- LAN-Express IEEE 802.11 PCI Adapter
Het lijkt er dus op dat de oorzaak in de laptop gezocht moet worden, ondanks dat (naar mijn idee) alles ok lijkt te zijn.
1. zou ik dit nog kunnen oplossen?
2. is überhaupt een Ethernet Adapter in een laptop wel te vernieuwen of is dit bijna ondoenlijk?
3. zou in het laatste geval een dongle een oplossing kunnen zijn?
Heel graag advies m.b.t. dit lastige vraagstuk.