Ethernet besturen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bert F

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2005
Hoe kan je in assembly op één of andere manier communiceren met de ethernet poort? Waar vindt ik hier iets over? Groeten.

Via de driver of interface in de kernel van je os

Maar dat ben ik nu net aan het uitzoeken hoe kan je mogelijk een driver schrijven voor zo'n kaart? Of in het algemeen hoe schrijven mensen die de hardware niet onderworpen hebben er wel drivers voor? welke afspraken bestaan er dan?

Groeten.

Meestal zijn drivers afkomstig van de hardware fabrikant. Voor veel hardware geldt dat fabrikanten geen specificaties vrijgeven en zijn developers aangewezen op reverse engineering. Dit geldt natuurlijk vooral voor niet-windows besturingssystemen.
Je zou eens bij de talrijke linux open-source drivers voor ethernet kaarten kunnen kijken hoe die dat doen. Bijvoorbeeld hier: http://kernel.org/
Ik weet niet of het ondersteunt wordt door de windows ddk om in assembly te werken (lijkt me wel) maar de windows ddk kan je gratis van microsoft downloaden. (DDK = Driver Development Kit, dit bevat alle kernel headers die je nodig hebt om je driver te maken)
Bedenk wel dat je driver (onder windows) in kernel space zal draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan