ethernet controller????? geen internet!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gta san andreas

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2004
Hoi

Ik heb gister een pc gekocht bij mediamqarkt van het merk acer.
Maar het probleem is dat het internet het niet doet.Ik heb internet van zeelandnet.Ik heb zeelandnet ook al gebedl maar zij konden mij niet verde rhelpen omdat op mijn andere(oude) computer het internet wel doet.Ik heb het al bij mediamarkt gevraagt en zij zijden iets over een mac nummer invoeren maar dit scherm waar dat kan hebn ik niet kunnen vinden.

Bij systeem staat er bij:
Ethernet-controller een geel vraagteken en een uitroepteken.
Ik snap niet wat het probleem is
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
.
(snel aub want als het probleem vrijdag niet is verholpen dan brengt mijn vader de computer weer terug naar de winkel;) )

Groetjes

Probeer eens een netwerkkaart reset.
Zie hiervor de bijlage.

Laatst bewerkt:
Probeer eens een netwerkkaart reset.
Zie hiervor de bijlage.

Hoi alvast bedankt voor het reageren:D :thumb:
Ik heb een vraag over dit reseten.
1)er staat Start opnieuw, en nieuwe hardware zal worden gevonden.
Kan het ook dat deze hardware niet gevonden word?
2)Houdt eventueel de cd-rom / diskette met een driver in de buurt, en / of
je windows XP installatie cd-rom.
wat voor cd-rom is dat?Ik heb er maar een cd bij gekregen.Volgens media markt is het zo dat als ik deze cd rom bij het opstareten van de comp erin stop dat hij windows xp dan opnieuw installeert.Bedoel jij deze cd-rom?

Ik vraag dit omdat ik bmijn comp niet kapot wil hebben

groetjes

Een vraag en uitroepteken bij een nieuw systeem??? Dat is wel heel erg slecht (maar wat kan je anders verwachten van Mediamarkt)

Betreft het een merk pc?? Zo ja, dan graag het merk en type vermelden, dat vraag/uitroepteken zal eerst weg moeten voordat je aan verbinding maken kunt gaan denken.

Een vraag en uitroepteken bij een nieuw systeem??? Dat is wel heel erg slecht (maar wat kan je anders verwachten van Mediamarkt)

Betreft het een merk pc?? Zo ja, dan graag het merk en type vermelden, dat vraag/uitroepteken zal eerst weg moeten voordat je aan verbinding maken kunt gaan denken.

het merk is acer het type weet ik niet.
acer comp van 399 euro,datis m

(snel aub want als het probleem vrijdag niet is verholpen dan brengt mijn vader de computer weer terug naar de winkel;) )

Als je het snel wilt zal je toch iets beter je best moeten gaan doen, het type zal vast wel ergens vermeld staan op de kast.

Hoi

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
.

Groetjes

Als ik je bovenstaande zo lees, heb je al een probleem met je drivers van je ethernetcontroller oftewel netwerkkaart.
Instaleer die drivers een opnieuw. Download anders eens de laatste versie van de fabrikant.
Kijk vooral eens op deze pagina van zeelandnet onder het kopje nw computer.... bovenste alinea.
http://www.zeelandnet.nl/klantenservice/antwoord.php?nummer=724
Dit had de helpdesk van zeelandnet je wél kunnen vertellen. Dus die verkoper van mediamarkt had hierin dus wel gelijk.
Maar een macadres clonen gaat niet in de instellingen van je netwerkkaart.
Maar is wel een optie als je een router ertussen zet.

Als ik je bovenstaande zo lees, heb je al een probleem met je drivers van je ethernetcontroller oftewel netwerkkaart.
Instaleer die drivers een opnieuw. Download anders eens de laatste versie van de fabrikant.
Kijk vooral eens op deze pagina van zeelandnet onder het kopje nw computer.... bovenste alinea.
http://www.zeelandnet.nl/klantenservice/antwoord.php?nummer=724
Dit had de helpdesk van zeelandnet je wél kunnen vertellen. Dus die verkoper van mediamarkt had hierin dus wel gelijk.
Maar een macadres clonen gaat niet in de instellingen van je netwerkkaart.
Maar is wel een optie als je een router ertussen zet.

Hey
jij zegt Download anders eens de laatste versie van de fabrikant.
dat kan niet want ik heb geen internet op die computer:confused:
Wat denk je dat ik kan doen want ik snap dat wat je zegt niet helemaal

groetjes

Je kan toch met een pc op internet, dan kan je dus ook een driver downloaden, deze op een cd branden (of USB stick) en daarmee op de probleem pc de driver installeren.

Ik zie nog steeds geen type nummer vermeld.

Nee, ik doelde op de cd-rom van de netwerkkaart, maar ik begrijp dat je alleen een recovery cd-rm hebt.
Zolang je daarmee niet gaat booten is er niets aan de hand.
Wellicht staan er drivers op.

Stop de cd er eens in, en klik anuleren als ie wil gaan starten.

Kijk eens of je een map met drivers tegen komt.
.dll of .inf files.

jij zegt Download anders eens de laatste versie van de fabrikant.
dat kan niet want ik heb geen internet op die computer
Downloaden op de pc waarmee je nu op HelpMij zit.
Dan overzetten naar een usb stick.
Dan op je eigen pc kopieren en vervolgens je driver installeren via apparatenbeheer.
Wel verwijzen naar de map waar de driver nu gekopieerd is.

Je macadres van je nieuwe netwerkkaart moet gewoon aangemeld worden, heeft niets met drivers te maken, staat toch gewoon op de website van die ISP, in de link die @jackal al gaf, hoe eigenwijs kan men zijn.:confused:

Ik heb zeelandnet gebeld en zij zeiden dat zij er niets aan konden doen en dat het ergens anders aan lag.

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Afhankelijk van het kabelmodem, lees ik toch het volgende.

Een nieuwe computer of router aansluiten

Onderstaande antwoord is alleen van toepassing als uw kabelmodem van het merk Com21 is. Voor een Webstar kabelmodem hoeft uw nieuwe pc/router niet geregistreerd te worden, hierbij volstaat het om het kabelmodem te resetten (lees: 20 seconden spanningsloos te maken).

Bij het aansluiten van uw ZeelandNet abonnement is de netwerkkaart in de oorspronkelijke computer geregistreerd bij ZeelandNet. Op basis daarvan krijgt u toegang tot ons netwerk.

Door deze beveiliging is het niet mogelijk om zomaar de netwerkkabel tussen twee computers te wisselen. Als u met twee of meerdere computers op Internet wilt, zult u gebruik moeten maken van een router.

Als u geen gebruik wilt maken van een router, maar wel met de andere computer gebruik wilt maken van Internet via de Kabel, kunt u de nieuwe computer aansluiten en deze vervolgens laten registreren door te bellen naar de Klantenservice. Het telefoonnummer is 0113-377770, wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 21:00 uur en op zaterdag tussen 09:00 en 13:00 uur.

Voor meer informatie over routers kunt u contact opnemen met uw leverancier of u kunt deze bijvoorbeeld aanschaffen via ZeelandNet tegen een fikse korting. Op deze link vindt u meer informatie over routers en kunt u er eventueel ook een bestellen.

Wilt u een router aansluiten, moet u even bellen als de router volledig aangesloten is. Onze Klantenservice zal dan zorgen dat het nieuwe apparaat toegang krijgt.

Hoi mensen het probleem is opgelost ik heb iets van de site gedownload en nu kan ik op internet!!!
Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan