ethernet-controller vraagteken bij hardware

Status
Niet open voor verdere reacties.

diana30

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2003
hoi,

Ik dacht vandaag mijn pc te formatteren en op te schonen, omdat hij niet lekker liep. Alleen heb ik niet de originele cd's erbij gekregen nadat ze het moederbord vervangen hadden (garantie). Daar kwam ik de laatste keer tijdens formatteren achter. Ze hebben die drivers op cd gezet en meegegeven. Het lukt mij nu alleen niet om lan werkend te krijgen. Misschien kunnen jullie me helpen.

Het gaat om moederbord asus P5LD2-x 1333

Ik heb ook op hun site de lan drivers gezocht maar dat is hetzelfde als wat op de cd staat en ik weet niet wat ik met die bestanden moet doen om internet werkend te krijgen. De bestanden die ik heb zijn :
Voor WinXP2003-64
l251x64 (beveiligingscatalogus)
l251x64 (setup-gegevens)
l251x64 (systeembestand)

Weet iemand wat ik moet doen? Wie kan mij helpen aub?

Bij voorbaat heel erg bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Eerst de chipsetdriver en na een reboot die voor de lan en de rest, dat is het eigenlijk.

Heb je daar eerst XP gekozen en dan op Lan geklikt?
Kies daar dan de bovenste.
Pak het gedownloade zip bestand uit en start het resulterende installatie programma, AsusSetup.exe

Ik had de middelste gepakt, net zoals mijn pc zaak dus had gedaan. Heb nu de bovenste gedownload en ga deze nu op mijn pc uitpakken en installeren. Duimen dat het lukt :thumb:

Die middelste is voor XP 64 bit.
Als je dat hebt is die inderdaad de juiste.

*Het staat inderdaad in je start vraag :p

Heeft niet gewerkt. Er staan nog steeds vraagtekens bij hardwarw ethernet controller en internet doet het niet

Heb je wel zoals Lange Pier zei, eerst de chipset drivers geïnstalleerd en je pc gereboot?

Maar heb je ook die chipset drivers geïnstalleerd?

Ja had ik ook gedaan maar ben nu alles aan het verwijderen en begin weer opnieuw

Nee heeft niet geholpen. Herkent het apparaat nog steeds niet, heb nog steeds vraagtekens bij apparaatbehwer

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan wordt het wat lastiger.
Installeer Speccy eens: http://www.piriform.com/speccy/download
Start deze, klik aan de linkerkant op Overzicht, maak een scherm afdruk en plaats deze hier.
Doe hetzelfde met de keuze: Netwerk

Laatst bewerkt:
Pc is inmiddels losgekoppeld en gaat naar reparateur ofzo

niet opgelost, heb de pc weggebracht en alles opnieuw laten installeren. Tot nu toe gaat het goed. Wel ook een nieuwe dvd-brander (garantie) erin gezet, want die bleek ook kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan