ethernet-controller ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rutger91

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2008
Hallo,

Op mijn thuiscomputer doet het Internet het niet meer, we hebben een router aan de modem en het draadloze net doet het wel op de laptops. Maar de computer (die met een kebel is verbonden) niet. Als ik mijn laptop op de kabel aansluit heb ik ook gewoon internet.

Als ik bij apparaatbeheer kijk staat er een uitroepteken bij Ethernet-controller, ik heb geen idee wat dat mag betekenen.

bij eigenschappen staat:

apparaattype: Overige apparaten
Fabrikant: Onbekend

Dan staat er: de stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (code 28)

Ik heb al geprobeerd drivers oid opnieuw te installeren en ik heb systeemherstel al geprobeerd. Niks helpt.

Heeft iemand nog een idee?

Bij voorbaat dank.

meestal zou dit opgelost zijn dmv het instaleren van je chipsetdriver.

te vinden op cd van moederbord of op site van desbetreffende fabrikant moederbord cq merkpc

Wat voor merk en type moederbord heb je, of scan even met everest kun je zien wat voor hardware er in je pc zit kun je op onderstaande site downloaden.

http://www.lavalys.com/

everest geeft ASUS P4PE-X/SE aan als moederbord aan, als ik hier drivers voor download krijg ik een aantal mappen met
- een .bin bestand
- een map met een dos bestand wat opent en weer sluit, en klaar..?
- een map met een programma, broadcom NetXtreme, een programma wat niks nuttigs doet (of iig lijkt te doen)

Daarnaast heb ik nog gezocht naar chipsets e.d (volgens everest een Intel Brookdale i845PE) maar kon niks vinden.

Kijk eens op de Asus driverCD of er geen applicatie op zit dit je netwerkkaart kan testen, (diagnostic..iets). Bij al de Asus MoBo's dit ik heb ingebouwd zat dit erbij.

Je kan ook proberen om van "http://www.knoppix.org/" een bootable Linux systeem op CD te maken. Deze boot je op en je hebt een werkend systeem waar Windows iet of wat op lijkt. Je hebt een Firefox zodat je kan surfen, wanneer dit werkt zit het probleem in je Windows.

Ja ik heb daarvandaan de chipset driver gedownload maar geen effect...

Het was een uitvoerend bestand, daarna opnieuw opgestart en alles nog steeds hetzelfde...

Verwijder je ethernet controller eens inapparaat beheer daarna op nieuw opstarten en dan de nieuwe drivers installeren.
Staat die toevallig niet uitgeschakeld in je bios.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan