ethernet-controller

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gimli

Verenigingslid
Lid geworden
5 aug 2001
Ik kwam laatst in m'n Apparaatbeheer een geel vraagtekentje tegen.
Er werd een verwijzing van een Ethernet-controller gevraagd waar geen drivers voor waren.

Als ik bij netwerk verbindingen kijk,
dan heb ik een 1394-netwerkkaart, en
een Intel 21041-Based PCI Ethernet Adapter (Generic).

De staus ven 1394 is verbonden, snelheid 400Ms maar 0 verzonden of ontvangen paketten.
De status van Intel 21041 is verbonden, snelheid 10Mbs en verzend 3Mb en verstuurd 60Mb.

Ik ga dus zoeken op internet naar een ethernet controller, microsoft, Prowin32.exe.
Als ik die installeer krijg ik een melding dat 't geen windows programma is. (?!).
Daarna heb ik in netwerkverbindingen een 3e Lan verbinding, Intel(R) Pro/100 VE Network Connection,
't Enige wat er nu veranders, is dat er een 3e Lan verbinding niet werkt en m'n geel vraagteken verdwenen.
Ik heb 't idee dat ik twee netwerk kaarten heb, één van ziggo (Intel21041) en één op 't mobo(1394).

Hoe komt 't dan dat die van 400Mb 0 paketten verzend?
Of dat een ethernet controller een 3e Lan vebinding maakt, die 't niet doet?

Laatst bewerkt:
Een netwerkverbinding 'werkt' in Netwerkverbindingen alleen als er 'link' is. Dus bij een draadloze netwerkverbinding moet er een draadloze verbinding zijn, bij een bedrade aansluiting moet er een bedrade verbinding zijn met een router etc.

Die 3de netwerkverbinding is nergens mee verbonden (=heeft geen link), dus vandaar dat die er wel staat maar verder 'niets doet'.

PS: Die 1394 netwerkverbinding is de netwerkverbinding die over Firewire gemaakt kan worden met een speciale kabel. Omdat je die niet gebruikt zou ik die in Netwerkverbindingen rechtsklikken en Uitschakelen. Natuurlijk is dat niet verplicht.
PS2: Als je (voorlopig) die zojuist opgedoken Pro 100/1000 netwerkverbinding niet gebruikt, dan kun je die ook (voorlopig) uitschakelen in Netwerkverbindingen. Natuurlijk is dat niet verplicht. Weer inschakelen zodra je er een netwerkkabel aan gaat steken richting een router.

Tijs.

Ok. Zet die computer even uit & zoek het merk & model/type/versie-nummer even op. Staat meestal in de buurt van het serienummer (& dat willen we hier weer niet). Soms staat er ook een extra systeem-nummer/id bij, o.a. HP, & dat is ook wel handig.

Zet dat even hier neer, plus je besturingssysteem/versie.

Vriendelijk dank voor Uw antwoord(en).

Vroeger ontving ik altijd een bevestiging als er een antwoord op een vraag was gegeven.
Door één of andere rede gebeurd dit nu niet, zodat ik geen notie had van respons.
M'n webspace van Helpmij is ook verdwenen.
Sorry hiervoor.

De netwerk aandluiting die ik maakte, had niets met mijn aktiviteiten te maken.
Ik denk dat 't het resultaat was van een link in een reklame.
Ik heb de netwerk aansluiting verwijderd, maar nu blijft Windows naar hardware zoeken.

't Lijkt me beter om de opstartbestanden op te schonen.

vriendelijke groeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan