Ethernet-DLL

Status
Niet open voor verdere reacties.

ifstatement

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2012
Beste iedereen,

Ik wil een ethernet-protocol maken tussen twee besturingen. Hiervoor wil ik een C#-applicatie maken. Is er ergens een DLL-file beschikbaar die functies bevat om zeg maar een eigen TCP-IP overdracht te creeeren?

Vast bedankt!

Je kan toch gewoon sockets gebruiken of een laag daaroverheen (tcplistener/tcpclient) msdn link en dan tijdens het uitlezen van de stream, kijken of er aan het protocol gehouden is (byte 0-9 = identificatie, 10-19 = data, 20-29 = data type) iets in die geest of bedoel je dat niet

Hallo Westerland,

Ik wist niet dat zoiets al in de System-assembly zat. Maar het lijkt erop dat je dit alleen kan gebruiken om data uit te lezen, niet om zelf een verbinding te maken en een socket te versturen. Klopt dat? Je maakt hiermee niet echt een applicatie voor overdracht, maar een applicatie om een verstuurd pakket te kunnen lezen.

Ik ben te weten gekomen dat beide besturingen beschikken over Modbus-TCP. Kan ik op de een of andere manier met Modbus-TCP zelf iets maken? Zelf een socket creeeren?
Zoals je merkt is dataoverdracht niet mijn sterkste punt haha.
Bedankt voor je hulp!

Sorry ik zie het probleem even niet, wat is het verschil tussen overdracht en een packet versturen/lezen ? in mijn optiek is dat hetzelfde. Verder zijn er meerdere mogelijkheden. je kan inderdaad een niveau lager gaan en simpelweg sockets maken. Ik heb gister hier ook een soortgelijk vraag over beantwoord, mischien helpt dat iets: https://dl.dropbox.com/u/3380837/ConsoleApplication2.7z
De applicatie is een simpel voorbeeldje, de server verstuurd alleen, en de client ontvangt alleen. uiteraard is dit aan te passen aangezien ze full duplex zijn (kunnn lezen en schrijven).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan