ethernet en internet lampjes knipperen (experiabox ST780)

Status
Niet open voor verdere reacties.

hentheo

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2008
Het is een simpele vraag, horen die lampjes te knipperen op de kpn experiabox ST780?? Het is niet constant. Als ik geen "internetactiviteiten" heb staan ze stil, maar als ik als het surfen/downloaden ben knipperen ze. Ik heb dit modem vandaag pas geinstalleerd, en heb er geen antwoord op kunnen vinden. Internet doet het trouwens wel gewoon goed.

Oja, en kan het eigenlijk kwaad als je je modem gewoon dagelijks uitzet? Volgens een meneer van de kpn helpdesk was dit namelijk af te raden, maar ik ben niet zo van het aan laten staan van apparaten, en er zit toch een aan/uit knop op?

alvast bedankt!

Henriette

Het verdient idd de aanbeveling om het apparaat gewoon aan te laten staan.

Als je het modem uitzet, kun je dan nog wel bellen??

Hoi Henriëtte,

Dat knipperen van die lampjes in inderdaad 'normaal', dus daarover hoef je je geen zorgen te maken.
Wat betreft het uitzetten. De (beveiligings-) instellingen die zijn gemaakt gaan niet verloren als je de experiabox uitzet wanneer je er geen gebruik van gemaakt.
Ik heb 's nachts mij router ook altijd uit staan, net zoals andere 'stand-by' apparaten.
Daar is dus geen enkel bezwaar tegen en je gaat daarmee bewust om met energie.

Een ander verhaal wordt het, als je ook je telefoon op de experiabox hebt aangesloten en dus niet via een z.g. splitter. Want als je hem dan uitzet, heb je geen telefoonverbinding meer.

Ik heb mn telefoon er niet op aangesloten, ben nog op de ouderwetse manier:p.

Wist trouwens ook niet eens dat dat kon hoor, dus de experiabox is ook geschikt voor internetbellen.....

Bedankt voor de reacties!!

Ik heb mn telefoon er niet op aangesloten, ben nog op de ouderwetse manier:p.

Wist trouwens ook niet eens dat dat kon hoor, dus de experiabox is ook geschikt voor internetbellen.....

Bedankt voor de reacties!!

Mag ik vragen welk abbo je dan hebt? en bij welke provider?

Mag ik vragen welk abbo je dan hebt? en bij welke provider?

Je zou op z'n minst kunnen aangeven waarom je die info wilt. Want met de vraag van 'hentheo' heeft het niet zoveel meer te maken.
Opmerking twee: kan je ook toelichten waarom je aangeeft dat het 'aanbeveling verdient' om die experiabox niet uit te zetten?
Het zou neerkomen op hetzelfde als 'het verdient aanbeveling uw computer altijd aan te laten staan' ..... :rolleyes:

Goeie vragen teun;).

Hier zou ik ook wel antwoord op willen lezen eigenlijk. Waarom het modem wel uitmoet.

Antwoord op vraag 1: Je krijgt voor zover ik weet géén Experiabox voor alléén een ADSL abbo, telefonie zit volgens mij standaard bij een Experiabox .... daarom benieuwd naar de provider ..(daar TS niet wist dat de tel. er ook op aangesloten kón worden, kwestie van gebruiksaanwijzing lezen misschien?)

EDIT
@hentheo: je spreekt jezelf een beetje tegen, in het eerste door jouw geplaatste bericht zeg je dit: maar ik ben niet zo van het aan laten staan van apparaten, en er zit toch een aan/uit knop op? dit was ook al afgeraden door de meneer van de helpdesk,
vervolgens zeg je: Hier zou ik ook wel antwoord op willen lezen eigenlijk. Waarom het modem wel uitmoet.

Laatst bewerkt:
Ach, schrijffoutje, ik bedoelde uiteraard, waarom het modem aan moet blijven staan....

Ik kreeg het modem omdat ik problemen had met mijn internetverbinding, en waar dat precies aan gelegen heeft weet ik niet, waren ze nogal vaag over, maar kreeg in ieder geval na veel (zeur) telefoontjes een compleet nieuw installatiepakket toegestuurd.

De gebr.aanwijzing gaat alleen over adsl installatie.

Groetjes...

Laatst bewerkt:
Hoi !

Ik zou toch overwegen telefonie in je abbo op te nemen, het is gegarandeerd goedkoper dan een aparte KPN-aansluiting.

Tenzij je al met Skype o.i.d. belt......

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan