Ethernet-modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdmaden

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2001
IK heb ADSL geïnstalleerd bij familie van me. Bij hun pakket zat een ethernet-modem. Ik heb zelf een USB-modem, en die installatie ging heel makkelijk.

Het ethernetmodem heb ik volgens de instructies geïnstalleerd en alle groene lampjes branden zoals het hoort. Toch heb ik geen verbinding. Moet ik misschien nog ergens iets instellen?

Verder heb ik eenmalig tijdens de installatie de gebruikersnaam en het wachtwoord in moeten vullen, maar ik zie nergens meer een optie om dat nog na te kijken of te veranderen. Waar kan ik deze zaken bekijken?

heb je ook ingesteld dat het internet plaats gaat vinden via de LAN poort ?

Dus even toewijzen bij internetverbindingen dat je LAN verbinding gebruikt.

Remy

je bedoelt dat ik moet instellen "nooit een verbinding kiezen" in plaats van "altijd mijn standaardverbinding kiezen"?

En moet ik dan ook nog iets aanvinken / invullen bij proxyserver?

ja die optie kun je aanvinken : nooit een verbinding kiezen. En dan bij LAN instelling even het vinkje weghalen bij 'instellingen van IE automatisch overnemen'

Dan zou als alle lampjes op het ethernetmodem groen zijn, de verbinding tot stand moeten komen.
Je kunt anders de wizard internet verbindingen nog eens uit kunnen voeren en daar je LAN verbinding aanwijzen als internet verbinding.

Groeten,

Remy

proxyserver niet gebruiken.

Welk type ethernetmodem is het ?
Brand het groene lampje aan de achterkant waar je de netwerkkabel inplugt ook als je pc aan staat ?
Krijg je wel een IP adres toegewezen ?

De optie "nooit een verbinding kiezen" is aangevinkt en ik heb bij LAN instelling het vinkje weg gehaald bij 'instellingen van IE automatisch overnemen' . Alle lampjes branden groen (constant), maar toch heb ik geen verbinding.

Het modem is een SpeedTouch 510 Ethernetmodem (bij abonnement van Wanadoo).

Misschien een beetje een rare vraag, maar toen ik de eerste keer dit in ging stellen, moest ik mijn loginnaam en wachtwoord ingeven. Nu zegt Wanadoo (ik heb de helpdesk even gebeld) dat de nieuwe account nog niet geactiveerd is, daarom wilde ik graag de verbinding testen met mijn eigen account (van Zonnet), maar ik zie niet waar ik het wachtwoord in loginnaam kan veranderen? (zelf heb ik een usb-modem, maar ik wil dus graag testen hoe ik straks bij mijn familie dat modem aan moet sluiten en instellen)

Als ik de wizard internet verbindingen nog eens uit probeer te voeren, krijg ik een melding dat de verbinding al in orde is.

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee?

kun je ook niet in de instellingen komen van de router/modem zelf. Geloof dat standaard dit adres 10.0.0.138 is.

Misschien kun je hier bij advanced settings je inbelgegevens invullen en opslaan. Dit kan misschien ook met de orginele installatie cd-rom van het modem.
Voor het precieze IP adres van de modem moet je de documentatie er even op na slaan.

Remy

Ik heb nog een keer de installatie-cd gedraaid. Tijdens het doorlopen van de hele procedure kreeg ik opnieuw de kans om een gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen. Toen ik mijn eigen (reeds actieve) accountgegevens had ingevoerd, lukte het wel. Ik heb nergens een IP-nummer o.i.d. in hoeven voeren. Thanx voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan