Ethernet over HDMI via TV of BluRay

Status
Niet open voor verdere reacties.

JobNij

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2009
Hallo allemaal,

Allereerst, sorry als ik dit in het verkeerde topic heb gepost, maar ik kon geen beter alternatief vinden...

Ik heb thuis een mooie Samsung UE5000D LED TV staan, met daaronder een Philips BDP3100/12 BluRay speler. Beide apparaten hebben een Ethernet aansluiting, maar ik kan er maar één kabeltje in de buurt krijgen... Nu heb ik wél een HDMI 1.4 kabel van de TV naar de BluRay lopen (of andersom ;-) ) mét Ethernet ondersteuning. Nu is mijn vraag: is er een mogeiljkheid om het internetsignaal van de TV naar de BluRay te sturen via HDMI (of andersom natuurlijk). Dus dat ik in één van de apparaten een ethernetkabel prik, maar dat ik, dankzij de HDMI kabel, op beide apparaten gebruik kan maken van dat ethernet signaal?

Alvast bedankt voor de informatie!

Job

Een switch erbij geen oplossing?

Een lan signaal kun je niet over hdmi laten lopen.

Een switch kan natuurlijk altijd, maar het zou natuurlijk het mooist zijn als ik het voor elkaar zou kunnen zonder geld uit te geven ;-)

En wat bedoel je met je laatste zin? (vanaf HDMI versie 1.4 kan je ook ethernet doorgeven via de HDMI kabel)

Is dat een aanname of is dat ergens op gebaseerd? In het ideale geval zou ik met mijn oplossing (mits dat werkt natuurlijk) van mijn TV een soort van switch kunnen maken...

En dat laatste berichtje is op zich leuk, maar daar kan ik nu in ieder geval niets mee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan