ethernet poort in muur > access point > draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

Julian16

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Hallo,

In mijn studentenkamer heb ik op dit moment een kabel van mijn laptop lopen naar een ethernetpoort in de muur zodat ik kan internetten. Nu wil ik graag van deze ethernetpoort een draadloos netwerk maken. In de computerwinkel is mij verteld dat ik daarvoor een access point nodig heb. Een wireless router zou niet werken omdat er beneden al een router staat die de verbindingen verdeeld over alle kamers. Ik wil graag weten of dit kastje geschikt is om draadloos internet mee te realiseren:

http://www.asus.nl/Networks/Wireless_Routers/WL330N3G/

P_500.jpg

Groetjes julian

Staat toch duidelijk op dat het een router is, dus geen accesspoint. Toevoeging: Kan wel in access point modus gezet worden.
hier staan voorbeelden van access points, waarbij je de PoE varianten buiten beschouwing kunt/moet laten, want die worden gevoed via de ethernetkabel ipv. met een adapter.

Tijs.

Maar kan het niet gewoon werken dan in de access point modus?

Ja hoor, dat kan. Vandaar dat ik het als toevoeging er alsnog bij gezet had na het posten. :D

Wat ik (met de toevoeging erbij) wilde aangeven dat je niet zo'n uitgebreid apparaat nodig hebt, dus een 'pure' accesspoint is genoeg.

Tijs.

Oké bedankt voor de informatie, dit is de goedkoopste AP die ze hier verkopen dus vandaag dat ik deze neem.

julian.

Op een andere website wordt mij verteld dat een wireless router ook zou kunnen volstaan, als ik de DHCP-functie uitzet. Dan zou het ook een access point worden. Kun jij dit misschien bevestigen?

Laatst bewerkt:
Dat klopt, maar is wel uitgebreider dan alleen de DHCP server functionaliteit uitzetten. Voor een voorbeeld voor een dergelijke constructie/instructie/Helpmij-vraag: link

[Persoonlijk kies ik liever voor een pure accesspoint ipv. het ombouwen van een draadloze router. Wél zie ik het voordeel in "gratis" ook nog 3 bruikbare bedrade switch-aansluitingen die je dan erbij krijgt, naast draadloos toegang.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Is daar een reden voor, dat je liever een access point neemt? Bv makkelijker in gebruik of betere verbinding?

Makkelijker in gebruik én (doorgaans) betere draadloze verbinding dan een draadloze router.

Tijs.

Het is gelukt hoor, zonder de handleiding te volgen. Volgens mensen die in een soortgelijk studentencomplex wonen kan je die router gewoon instellen op de normale manier, en dat blijkt vooralsnog te werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan