ethernet probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

basjezoetermeer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 okt 2007
hallo ik heb een probleem met mijn ethernetkaart hij word wel herkend maar als ik de kabel erin doe gebeurd er niets heb nu drie kaarten geprobeerd maar alle drie hetzelfde probleem ik heb de kaart uit mijn pc gehaald waarvan ik zeker weet dat hij het doet maar ook dan gebeurd er niets hij word wel herkend en geinstalleerd maar zodra de kabel eringaat gebeurd er niets heb de instellingen juist overgenomen van mijn werkende pc, wie kent dit probleem of weet er een oplossing voor

mvg bas:(

Is de kabel wel goed die je gebruikt en geef eens wat meer gegevens van je netwerk, b.v. deel je het netwerkvia een andere pc of gebruik je een router enz.

Je hebt ook de specifieke drivers geïnstalleerd?

Waar gaat de kabel naar toe? een router met een DHCP server?
Heb je ook geprobeerd met een vast ip adres en bij de gateway en dns het ip adres van de router of modem gebruikt?

Denk eerder aan de instellingen van het ip gebeuren.

etehrnet

ik zit niet op een router hij staat rechtstreeks in verbinding met de modem ik gebruik dezelfde kabel als waar ik nu mee op internet zit, bij het ip gebeuren staat alles op automatisch, heb de juiste driver gezocht voor elke kaart die ik gebruikte heb ook de andere kaarten in mijn pc gedaan daar werkten ze wel dus de kaarten zijn goed

gr bas

Welk type modem heb je dan en welk besturingssysteem =

Plaats eens de uitdraai van het commando ipconfig /all en plaats op de laatste cijfers een X

Dus,start,uitvoeren,cmd en dan in het dos scherm ipconfig /all

Als je de zelfde kabel hebt gebruikt als naar je modem dan zal het niet werken.
dit is namelijk een straightkabel en de verbinding van de ene naar de andere pc moet een crosskabel zijn.
Zoals je zelf al aangeeft werkt je netwerk dan wel maar internet zal niet werken.

Laatst bewerkt:
hallo Bas, even voor mijn duidelijkheid.
Die andere pc deed het wel goed op diezelfde kabel?
Dan ligt het daar niet aan.
Heb je het al gebrobeert met de firewall(s) uit?
Welke provider heb je
Misschien zit je bij een provider (veelal de kabel) waar je het macadres moet aanmelden?
Dan kan je niet zomaar van netwerkkaart wisselen.
Dat was mijn eerst gedachte, maar ik begrijp dat je de netwerkkaart die het wel deed(op dezelfde aansluiting?) ook al geprobeerd hebt.
Mogelijk dat al die kaaarten achter elkaar de installatie in de war heeft geschopt.
staat de kaart goed in apparaat beheer, niet met een uitroepteken of bij het vraagteken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan