Ethernet

Status
Niet open voor verdere reacties.

kpskps

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2004
Hallo

Mischien een domme vraag maar een kennis van mij heeft adsl aangevraagd bij Wanadoo en nu hebben ze haar verteld dat er een Ethernetmodem op haar PC van 1999 met Windows98 kan.
Volgens mij heb je dan echt een Ethernetkaart nodig en die zit er niet in en echt handig lijkt me het niet om die er nog in te bouwen.
Heb ik dit goed??:8-0:

Ik heb ook wanadoo adsl, en ik heb ook een ethernet modem. Ik had er eerst ook geen ethernet kaart inzitten maar die moet er wel degelijk in om het modem te kunnen aansluiten op je pc.

Was ik eigenlijk al van overtuigt,maar is dit nog wel de moeite waard en wil dit bij een oudere PC met Windows 98.

Een netwerkkaart (en zeker een isa) kost bijna niets meer. misschien nog 10-15 euro.

Dus in ieder geval voor de kosten hoef je het niet te laten. Verder vind ik persoonlijk dat een netwerkkaart in oudere computers vaak makkelijker werkt en te installeren is dan een USB modem. Oudere windowsversies en pc's willen nog wel eens kieskeurig zijn met usb.

Ik heb hier zelfs pentium 133 met een netwerkkaart aan het kabelinternet hangen zonder problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan