ethernetcontroller ipv ethernetadapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikbenrog

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Weer een leuke.

Ik heb al enige tijd een realtek ethernetadapter succesvol in mijn pc zitten, voor het internet.

Nu wilde ik maar eens een netwerk op gaan zetten, en er dus eentje bijplaatsen. Kaartje gehaald (Sitecom fast ethernet) geplaatst, je zou toch zeggen aanzetten die bak install en draaien, maar nee.

Het begint allemaal heel normaal met W2K heeft nieuwe bla bla gevonden en is bezig om te installeren, dan de melding dat er een fout is opgetreden(code 1) en afgelopen.

Nu betiteld W2K deze kaart niet als een ethernetadapter maar als een controller???(ook vreemd)

Alle mogelijke manieren geprobeerd maar helaas, dus proberen we het met een ander kaartje, een Acer in dit geval(al wat ouder, lag op mijn werk) drivers gedowned en ja hooooor weer hetzelfde verhaal.

Ondanks dat er toch echt de juiste drivers aanwezig zijn loopt de innstall iedere keer weer vast met de mededeling "de gegevens zijn niet juist"(ook met Sitecom)

Iemand bekend met dit verhaal?

Rogier

Klinkt omslachtig maar als je nu de realtek ff verwijder en dan de nieuwe ethernet in een andere pci stopt en de software die erbij geleverd is [ op een floppy ] installeer.

Als dan alles is geinstalleerd plaats de realtek terug.

Dan zou alles moeten werken.

suc6 speedtouch

helaas

Heb het volgende gedaan:

Realtek uitgeworpen en alle drivers verwijderd.

Sitecom erin, W2k ziet de sitecom kaart, laat ook het type zien, vraagt dan om de drivers(opdiskette gezet).
En komt dan weer met de zelfde melding, gegevens zijn onjuist.

Nu het leuke, als ik die realtek weer terugplaats en opstart, dan laat W2k niet eens zien dat er nieuwe hardware is aangetroffen. Als ik dan naar apparaatbeheer ga dan staat die kaart er netjes tussen en werkt!!

Wat ik ook erg storend vind is dat ik aangeef dat er vanaf een een door mij bepaalde plek naar drivers moet worden gezocht, W2k doodleuk er over ketst met het bericht dat hij betere drivers heeft gevonden(op C: ), en daar moet ik het dan maar mee doen(niet werken dus)

Rogier

Jammer dat het zo niet wil lukken , en W2K moet gewoon de drivers installeren welke jij zelf aanwijs.

Het kan dat de drivers op de floppy niet goed worden gezien , dit heb ik zelf ook met een orgineel bijgeleverd floppy .

Toevallig had ik 2 dezelfde ethernet kaarten dus nog een andere floppy en deze was wel goed.

Wat je kan proberen is om nieuwe drivers te downloaden ga naar http://www.driverguide.com/

Je moet je wel aanmelden maar het is allemaal gratis , ze sturen je dan een password per e'mail.

Groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan