Ethernetkaart goed configureren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

AquaDiGio

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2003
Ik heb een "USB 2.0 Network Cable" van Sitecom gekocht om 2 computers op internet te krijgen.

Op de ene PC is (volgens mij) alles goed geïnstalleerd, maar op deze wil de installatie niet echt lukken.

1 van de redenen is misschien dat er iets met de Ethernetkaart aan de hand is. Dit is namelijk het enige onderdeel dat bij de Wizard nieuwe hardware staat als "PCI Ethernet Controller". Volgens EVEREST heb ik een Bridgecom Fast Ethernet Adapter", of heeft dit er niets mee te maken?

Mijn doel is dus om de PCI Ethernet Controller juist geconfigureerd te krijgen zodat alle hardware op deze PC goed werkt.

Wat staat er op de chip die op de netwerkkaart zit?

Ik kan niet duidelijk wat vinden over Bridgecom, dus vandaar mijn vraag.
Je zal even de pc in moeten.

Ik kon dus ook niks vinden op internet, wel over Bridgeco, maar dat is 't volgens Everest niet.
Ik zal eens in de PC gaan kijken...

[noob modus]Hoe kom ik erachter wat dan mijn netwerkkaart is? [/noob modus] :o

Ik zie wel namen van Sitecom, maar kan daar geen serie-nummer of productcode uit halen? :confused:

Kan het niet zo zijn dat dit misschien de fabrikant is?:
http://www.bridgeco.net/index.html

Misschien maakt Everest een foutje?:

Netwerkkaart

Interfacetype Ethernet

Hardware adres 44-45-53-54-00-00

[ PCI / PnP Netwerk ] Bridgecom Fast Ethernet Adapter PCI

Laatst bewerkt:
Als ik via Nieuwe hardware wizard dit apparaat opnieuw probeer te installeren staat er bij apparaatstatus:
"De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd (Code 28). Klik op opnieuw installeren om het stuurprogramma opnieuw te installeren"

Als ik daarna op opnieuw installeren en "Een lijst van alle stuurprogramma's op een specifieke locatie weergeven zodat u het gewenste stuurprogramma kunt selecteren" klik krijg ik een lijst met alle soorten apparaten die er bij een PC bestaan. Alleen weet ik dus niet welke ik moet kiezen?

En als ik nou mijn modem aansluit op de PC waar wél een ethernetkaart in zit?

Of moet er als ik deze 2 computers samen 1 internetverbinding wil laten delen d.m.v. een USB 2.0 netwerk kabel allebei een ethernetkaart hebben?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan