ethernetkaart=isdn kaart?

• Onderwerp starter Onderwerp starter roal
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

roal

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2004
Ik wil graag een adsl verbinding. Op dit moment heb ik isdn. Als ik een modem wil kiezen komt er de vraag of ik een ethernetkaart in mijn pc heb. Ik heb een E-Tech 128 isdn rvscom interne kaart. Is dit een ethernetkaart? Of voldoet deze daarvoor? Of moet ik apart nog een ethernetkaart aanschaffen?
Ik heb achterin mijn pc twee uigangen voor telefoonverbindingen. Een daarvan gebruikt de pc voor de fax en het internet gebeuren, de andere is nog vrij.

Nee, ze gebruiken inderdaad dezelfde aansluiting (de "brede" telefoonstekker) maar het zijn totaal verschillende kaarten.

Je zal dus waarschijnlijk inderdaad een netwerkkaart aan moeten schaffen (zal iets van EUR10 zijn) of voor een USB modem moeten gaan, maar met een Ethernet modem ben je toch wat flexibeler.

Als ik je mag adviseren neem dan een ethernetmodem en laat een usb variant zijn voor wat het is

ISDN aansluiting heeft 4 of 6 pins stekkertjes. (RJ11)
Een UTP kabel heeft 8 pinnen (RJ45)

Een Ethernet kaart is om een utp netwerkkabel aan te sluiten.
Een goede betaalbare kaart is een Realtek RTL8139.
Klein, simpel en werkt altijd.
Een straight kabel tussen de kaart en je modem is nodig.
Wordt meestal meegeleverd bij het modem.

opgelost

Ik heb uiteindelijk gewoon adsl besteld en gekeken wat er nog nodig bleek te zijn. Ik bleek een ethernetkaart on board te hebben op mijn moederbord. Het gekke was dat zelfs de leverancier van mijn computer me dit niet wist te vertellen. Maar eind goed al goed. Bedankt voor alle reaktie`s. Ik heb veel steun aan al jullie feedback, en kan de informatie weer goed gebruiken voor derden.Groeten...
:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan