Etiket met gegevens uit 2 records

Status
Niet open voor verdere reacties.

Onderzoeker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 aug 2010
Ik heb een Contactpersonenbestand en wil bij adressen met 2 contactpersonen voor een mailing 1 adresetiket maken, met beide namen. Hoe kan ik op 1 etiket naar 2 namen verwijzen?
Het probleem is dat bij het samenstellen van 1 etiket gegevens uit 2 records opgehaald moeten worden.

Ik heb een koppelingstabel gemaakt, met Contactpersoon-ID en Huisgenoot-ID. Maar ik kom daar niet verder mee.

Ik ben benieuwd of iemand met hiermee kan helpen.

Chris

Hej,

kun je niet op een of andere manier een query maken die de contactpersoongegevens ophaalt bij het gekozen adres??
SELECT * from Contactpersonen....

of gaat dat niet zo? Zou ik ff moeten prutsen om te kijken, maar zo zou ik het proberen.

2x Verwijzen naar dezelfde velden lukt niet

Ik heb dit geprobeerd, maar Acccess staat mij niet toe dat ik binnen een query 2x naar dezelfde velden verwijs (in dit geval naar 'voornaam', 'naam').
Het lijkt erop dat ik de naam van de huisgenoot opnieuw moet vastleggen, bv. in een koppelingstabel waar de ID's van de hoofdbewoner en van de huisgenoot voorkomen. Maar zou graag deze dubbele vastlegging van gegevens willen voorkomen en hoop op een simpeler oplossing.

Hoe zijn de gegevens opgeslagen? In een aparte gekoppelde tabel, of in één record?

De gegevens (Naam,adres) van contactpersonen zijn in afzondelijke records opgeslagen in een Contactpersonenbestand.
D.w.z. de NAW-gegevens van mensen die op hetzelfde adres wonen zijn in verschillende records opgeslagen.

Daarnaast heb ik een Koppelingsbestand, waarin nu aleen het Contactpersoon-ID van mensen in opgeslagen zijn die hetzelfde adres hebben (postcode, huisnr). Die heb ik benoemd als Contactpersoon en Huisgenoot.

Ik zou het probleem op kunnen lossen door in dat koppelingsbestand naam van de Huisgenoot in het koppelingsbestand op te slaan, maar daarmee krijg ik dubbele opslag van gegevens. Dat wil ik juist vermijden.

Ik dacht aan een oplossing via een query, maar weet niet hoe ik binnen 1 queryregel naar 2 records in het COntactpersonenbestand kan verwijzen.
Ik kan ook niet vanuit het Koppelingsbestand werken, omdat ik zo'n 200 adressen in dat bestand heb zitten, tegen 4000 contactpersonen-adressen.

Chris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan