• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Etiket proberen te maken in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathijs CM

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
342
Goede morgen

Is het mogelijk om in Excel een blad aan te maken zodat ik dat blad kan gebruiken om etiketten af te drukken.

Ik wil namelijk mijn Herma etiket No 4270 gebruiken A4 5 kolommen en 13 rijen afmetingen 38,1 x 21,2

Boven, onderkant, links en rechts 1cm

Mijn kolombreedte staat nu volgens mij op 8,11 is dit standaard? Zo niet hoe stel ik dat eventueel in, of hoe krijg ik weer mijn standaard breedte? Afhankelijk van lettergrote en type?

Rijhoogte 15

Math
 

Bijlagen

  • Etiketten maken in Excel.xlsx
    9,4 KB · Weergaven: 40
Waarom niet in Word je etiketten maken en vervolgens samenvoegen? (Da's m.i. eenvoudiger met de voorgedefinieerde template van Herma)
 

Bijlagen

  • herma.jpg
    herma.jpg
    88,5 KB · Weergaven: 77
Laatst bewerkt:
Goede morgen,

Aangezien ik met een duivenprogramma werk heb ik veel opeenvolgende nummers. In excel kan ik die eventueel doortrekken, wat volgens mij dus niet mogelijk is in Word.
Nu heb ik bijna 100 ringnummers en dat is dus makkelijker om voor te bereiden in excel dan alles typen in word. In word moet ik dus ook eerst de tabel gaan maken en die moet weer gelijk passen aan de etiketbladzijde.

Math
 
Beste,

Je zoekt eerst uit hoe de layout van het tabblad er moet uitzien opdat de namen netjes passen op te etiketten. Er zijn dan 2 mogelijkheden om het invullen op te lossen : ofwel per cel op het etiketten-tabblad verwijzen naar een cel in de data-tabblad ofwel een vba-code schrijven. Het laatste vereist VBA-ervaring maar je moet geen 100 verwijzingen invoeren.
Plaats eens een voorbeeldbestand met een etiketten-tabblad en en een data-tabblad.
 
Laatst bewerkt:
@Tkint : zou het kunnen dat Microsoft dat (VBA) allemaal heeft willen ondervangen door een gigantische hoeveelheid templates (van diverse etiketfabrikanten) in Word 'in te bakken' zodat users kunnen volstaan door te kiezen voor 'samenvoegen' om vervolgens door een aantal muisklikken het gewenste doel te kunnen bereiken?
 
@gast0225

Ik gebruik al jaren methode afdruk samenvoegen in Word om etiketten te printen maar de vraagsteller wil dat realiseren in Excel (vermoed ik). Er zijn etiketten-fabrikanten die een eigen software hebben (ook met een koppeling naar Excel en met meer tools dan in Word).
 
Uitgaande van

marge top: 1 cm
marge left: 1 cm
marge bottom: 1 cm
marge right: 1 cm
koptekst: 0 cm
voettekst: 0 cm

5 kolommen: 17 columnwidth
3 'regels' per etiket: 39 rijen per vel: 19,75 rowheight
 
Beste @gast0225

Nee dat is niet juist.
Een blad etiketten van Herma 4270 bestaat uit 5 kolommen en 13 rijen.
Op ieder etiket komt maar 1 regel te staan, namelijk het ringnummer van de duif.

Ik begrijp het hele gedoe niet om vanuit Word dit document dan samen te voegen. Misschien dat hij u wel lukt maar mij niet, krijg iedere keer te zien volgend record.

Math

NOOT: Zie bijlage Etiketten Excel
 

Bijlagen

  • Etiketten Excel.xlsx
    14,4 KB · Weergaven: 34
Is dit wat ?
 

Bijlagen

  • ringen.xlsx
    8,2 KB · Weergaven: 53
Bij word staat onder verzendlijsten een dropdown ("wizard afdruk samenvoegen starten") optie waar je een wizard kan starten. Als je alle etiketten in 1 kolom hebt staan bij excel kan je dat bestand selecteren als lijst voor je etiketten. Vervolgens de stappen doorlopen (waaronder etikettenmerk en type selecteren) Dan krijg je dit:

Bekijk bijlage etiketten.docx
 
Laatst bewerkt:
Hoi heren,

Beste abevleeming en avb

Computer geeft mij een waarschuwing dat de een of ander website moet worden geopend en daar voel ik niet veel voor.

Zelf nog eens verder p internet gekeken en heel eenvoudige oplossing gevonden.
Door onder in werkblad op icoontje pagina indeling te klikken kan men instellen in cm. Erna gewoon naar pagina instelling normaal kiezen en wat blijkt kan perfect etiketblad in printeer doen en word perfect uitgeprint.

Math
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan