Etiketten + afbeelding (bijlage) tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aspheros

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2006
Hallo

Ik heb een acces database met enkele velden:
  • Naam
  • Voornaam
  • Adres
  • Geboortedatum
  • Foto (hiervoor gebruik ik een veld met als gegevenstype "bijlage")

Nu probeer ik etiketten op te maken met behulp van de wizard maar ik slaag er niet in de afbeelding van de personen op de etiketten te tonen.

Iemand die me op weg kan zetten hoe dit te doen?

Alvast bedankt!

aspheros,

als je via maken en dat etiketten(zorg dat je tabel geselecteerd is), etiket maat opgeven.
volgende lettertype dan volgende en selecteren wat je op je etiket wil , met uitzondering van de foto.
voltooien.
dan zit je in je afdruk voorbeeld.
dit afsluiten , en kom je automatische in ontwerp weergave.
aan de rechterkant moet nu een lijst staan met je tabel gegevens.
mocht dit niet het geval zijn, in het lint kies ontwerp, en daaronder bestaande velden toevoegen.
sleep de foto naar je etiket, verwijder tekst van foto.
pas de maat aan waar de foto in komt en zet deze op de juiste plaats.
kijk via weergave of dit is wat je wil, en ga terug naar ontwerpweergave om aan te passen.

dit is een heel verhaal.
mocht je er niet aan uit komen, zet even de file die je gemaakt heb hier in een bericht( zonder namen, gaat ons niets aan), en etiket maat die je wil gebruiken.
en dan kijken we wel of wij het op kunnen lossen.

Groetjes Perry

Laatst bewerkt:
Bedankt Perryvg!
Het lukt me om de afbeelding te tonen op de etiketten.

Ik krijg wanneer ik naar afdrukvoorbeeld ga wel steeds de melding dat er gegevens kunnen verloren gaan wegens te weinig horizontale ruimte. (de 3e kolom etiketten staan er maar deels op)
Nochtans selecteer ik dezelfde maat (Zweckform 3422 70mmx35mm) als in Word en daar past het wel.

groet

Een rapport in Access gebruikt andere marges als Word. Je zult de afmetingen dus altijd na moeten lopen. Als je 3 kolommen gebruikt, heb je een breedte van de detailsectie die je met 3 moet vermenigvuldigen om de totale breedte te weten te komen. Daarnaast moet je ook rekening houden met de minimale marge die je printer nodig heeft voor een A4. Niet alle printers kunnen randloos afdrukken, en de meeste hebben dus een minimale marge van 0,3 -0,4 cm nodig. En dat dan uiteraard x2. Dus als je een etikettenvel hebt met 3 etiketten naast elkaar, en een A4 is 21 cm breed, dan heb je maximaal 21 - 2x0,4 is 20,8 cm voor de 3 etiketten. Dat is dan een breedte van 6,7 cm per etiket. Je detailsectie mag dus maar maximaal 6,7 cm breed zijn. Is de sectie (en dus je etiket) breder, dan waarschuwt Access dat er een deel van de kolom niet past, en dat deel wordt dan op de volgend pagina afgedrukt. Wat uiteraard geen optie is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan