• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Etiketten direct uitprinten vanuit Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Conejo

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2014
Goedemorgen allen,

Afgelopen tijd ben ik druk bezig om het handmatig typen van etiketten wat gemakkelijker te maken.
Nu kwam ik uit bij ''afdruk samenvoegen'' de koppeling tussen Word en Excel.

Dit is niet echt gebruiksvriendelijk en het loopt niet vlekkeloos. Na enige zoekwerk op internet kwam ik erachter dat het wellicht mogelijk is om de etiketten rechtstreeks uit Excel te printen d.m.v. VBA. Heeft iemand tips waar ik kan beginnen en of dit überhaupt mogelijk is?

De desbetreffende bestanden zijn toegevoegd. Excel bestand wordt momenteel gebruikt voor invoer van adressen, Word bestand geeft het etiket weer.

Alvast bedankt.

Conejo.

Bijlagen

Conejo,

Gebruik de zoekmachine van helpmij, rechts boven "Doorzoek in dit forum"
Zoek op Etiketten printen in Excel en zie de voorbeelden.

Bedankt voor je reactie!

Helaas heb ik geen voorbeeld kunnen vinden waaruit direct uit Excel geprint kan worden, middels een macro of iets dergelijks.
Wellicht is het helemaal niet mogelijk, vandaar mijn vraag.

Ik doe het meestal gewoon vanuit Word.

Verzendlijsten>>Etiketten>>Opties (Hier kun je het merk en type van je etiketten aangeven en met het knopje Details evt de maten en aantallen per vel aanpassen.
Druk vervolgens op de knop Nieuw Document en je hebt een heel vel met etiketten die je in kunt vullen.

Is natuurlijk wel een beetje afhankelijk van de hoeveelheid adressen maar als het er niet teveel zijn is dit best te doen hoor.
QGhCl2m.png

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan