• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

etiketten maken in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

pleunepiep

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2003
Ik heb een adressenbestand in Excel gemaakt en wil nu etiketten maken in Word. Alles gaat goed,totdat ikhet afdrukvoorbeeld krijg. Dan staat de postcode plotseling achter het adres en de woonplaats is verdwenen. Kan iemand zeggen wat dit kan zijn. Ik heb windows 98 SE en Word 97.

Hoi pleunepiep,

Persoonlijk zou ik die etiketten rechtstreeks in Word maken (... maar ja... wie ben ik???)

Staan de Excel-adressen in tabel-vorm?

Voor de duidelijkheid: ik neem aan dat je je adresbestand hebt gemaakt in Excel en dat je Word hebt geopend en middels Extra>afdruk samenvoegen probeert etiketten te krijgen.

Je probleem zit in dat geval in Word, niet in Excel.
Vraag is hoe je veldindeling in de samenvoeging er uit ziet. Het lijkt er op dat het woonplaatsveld buiten het etiket valt (te veel rechts) omdat er een enter (start nieuwe regel) ontbreekt achter het huisnummer. Dat is dan tevens de reden dat de postcode niet op de nieuwe regel staat.

Als het dit niet is, plaats eens een printscreen van je etiketopmaak of geef andere relevante informatie.

Ik stel het samenvoegveld als volgt in:

voornaam toevoeging achternaam
adres
postcode woonplaats.

In het voorbeeld verschijnt dan het volgende:

voornaam toevoeging
achternaam
adres postcode
Als ik dan het afdrukvoorbeeld bekijk staat er het volgende:

voornaam toevoeging achternaam
adres postcode.

Dit betekent dus drie verschillende resultaten in drie schermen. Ook heb ik al grotere etiketten geprobeerd, maar het maakt allemaal niets uit.

Misschien heb je hier wat aan om me verder te helpen, want kerst nadert met rasse schreden.

Als je een veld hebt gekozen moet je wel op Enter drukken om het volgende gegeven op de volgende regel te krijgen. Daarna voeg je het volgende veld in.
Wil je gegevens naast elkaar dan moet je op de spatiebalk drukken. Daarna voeg je het volgende veld in.

etiketten

Zoals je ziet, heb ik dat ook allemaal gedaan,maar Word pakt het niet.Dat blijkt uit de twee volgende voorbeelden

Hmmm. Ik werk in Office 2000, maar kreeg ook wat rare resultaten in het afdrukvoorbeeld. Wisselend afhankelijk van gekozen etikettype en lettergroote, maar niet wat ik had opgegeven.

Echter, als ik vervolgens toch gewoon samenvoegen naar nieuw document koos stond alles weer correct (behalve bij een te groot lettertype voor het etiket).

Mijn vermoeden is dat hulpprogramma afdrukvoorbeeld niet goed overweg kan met de stuurinformatie van bepaalde etiketten.

Hoe is dat bij jou pleunepiep? Als je de afdruk echt samenvoegt, staat de boel dan ook verkeerd?

Zoja, dan zal ik eens in KB kijken.

Groeten,

Als ik het afdruk gaat het ook echt verkeerd. De postcode komt achter het adres en er staat geen woonplaats op.

Hoi,

Ik vind in de KB niets dat op een standaardprobleem met etiketten samenvoegen wijst.

In de bijlage zie je hoe het er bij Word 2000 allemaal zou uitzien. Kun je aangeven wat er afwijkt?

Even heb ik zitten denken dat je misschien in Excel een afdrukbereik of een veldbeveiliging hebt ingesteld, maar dat verklaart niet dat de postcode direct achter het adres komt.

Vandaar de vraag of de diverse schermen ongeveer lijken op wat ik in de bijlage heb gezet.

Groeten,

Bijlagen

• wordtest d.jpg
    wordtest d.jpg
    93,6 KB · Weergaven: 104
etiketten

De bijlage van jou geeft precies aan zoals het bij mij gaat. Als ik dan naar het afdrukvoorbeeld ga, dus volgende, dan staat de woonplaats er niet op en de postcode achter het adres.

Geen eenvoudig probleem, want ik vind nergens iets vergelijkbaars. Daarom misschien iets proberen.

Wat gebeurt er als je een nieuw excel bestand maakt, met evenveel velden maar noem ze "1", "2", "3" enzovoort, voer twee adressen in.

Als dat hetzelfde effect heeft zit er iets mis in de koppelingstoepassing. Kan niet zeggen wat, maar daar valt ook op te zoeken in de KB of andere forums.

Als dit echter wel goed werkt dan is er iets mis met het werkblad met je adressen. Dan zou exporteren naar een tekstbestand en invoeren in een nieuw excel bestand het probleem kunnen oplossen.

Hoi Pleunepiep,

Kijk ook eens op de website van Ingrid. Hier staat hoe je een cel in Excel exact de afmetingen in cm kan geven. Hiermee kun je een standaard vel maken met de afmetingen van je stikkervel (1e kolom linkermarge; 2e kolom stikkerbreedte; 3e kolom tussenmarge; 4e kolom stikkerbreedte; 5e kolom rechtermarge).

De website van Ingrid is zowiezo een aanrader voor iedereen.

Jeroen

Hoi Pleunepiep,

Net nieuw hier waarschijnlijk. Ingrid = Ingrid Bapleu. Zij geeft zeer vaak zeer goede bruikbare oplossingen voor vragen.

http://users.pandora.be/ingrid/excel/

KB = Koninklijk Besluit ?!?!? zal wel niet, lijkt mij niet waarschijnlijk.

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan