• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

etiketten maken van een adreslijst in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

margi

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2004
Het lukt me niet om etiketten te maken van onze bestaande adreslijst (staat in Excel). Ik weet wel waar ik moet zijn: Word/extra/afdruk samenvoegen. Op de een of andere manier komt er bij mij alleen de plaatsnaam in het etiket te staan. Wat doe ik fout?

Hoi etiketten worstelaarster,

Ik neem aan dat je in Word een primair bestand hebt aangemaakt met de koppeling naar het excel bestand? Staan in het excel bestand dezelfde namen boven de kolommen als in Word in het primaire document? een voorbeeldje van het Word documentje en een leeg Excel documentje met alleen de kolomkopppen zou handig zijn. Wel in zip of rar formaat uploaden.

Dan kunnen we eens kijken wat er aan scheelt :)
Gerald

nou, sorry hoor, ik ben een leek en snap dus echt niet wat je bedoelt. Ik heb de stappen gevolgd die de help-functie aangeeft.

Word:

Menu: Extra > Brieven en verzendlijsten > Afdruk samenvoegen
In het taakvernster dat rechts verschijnt: keuzerondje bij Etiketten
Onderaan: Volgende: Begindocument
Hierna klikken op 'Opties...' en etiketformaat kiezen
Onderaan: Volgende: Adressen selecteren
Keuzerondje voor 'Bestaande lijst gebruiken'
Klik op 'Bladeren' en Excelbestand zoeken en alle opties in het dialoogvenster negeren en voor 'OK' kiezen.
Onderaan: Labels schikken.
En nu komt het ..... :
Nu: 'Meer items...' kiezen
Nu dubbelklikken op alle adresvelden uit je excelsheet, die je wilt gebruiken IN DE JUISTE VOLGORDE en het venstertje hierna sluiten.
Alle velden staan nu alleen op het eerste etiket.
Nu een sekuur werkje: tussen allen velden een spatie en/of Enter geven.
Hierna in het taakvenster klikken op 'Alle etiketten bijwerken'.
De adrescode komt nu op alle etiketten te staan.
Onderaan: Labelvoorbeeld ....... etc. de rest van de stappen volgen.

Dank je Valijn voor de duidelijke uitleg. Het is gelukt.

Zou je nog zo aardig willen zijn om de vraag op opgelost te plaatsen?

Thanks,
Ferenc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan