• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Etiketten maken vanuit een excell bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathijs CM

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Goede morgen,

Heb een simpele vraag. Ik heb in een excel bestand een adressenlijst. Nu wil ik vanuit dit bestand etiketten printen via Word. Ondanks de hulp die zichtbaar wordt via de zoek actie met de F1 knop en samenvoegen etc kom ik er niet uit.
Wie weet de oplossing.
Bestand bestaat uit de volgende kolommen:
Achternaam Voegsels Voorletters Adres Postcode en Plaats.

Bij voorbaat dank

Math

Word en Excel (Office) versie (?) want er zit zo links en rechts nogal wat verschil in de te ondernemen acties (muisklikken / menukeuzes).

Laatst bewerkt:
Ik werk met 2007, maar wellicht dat 2010 nagenoeg hetzelfde werkt.
Gebruik niet de zoekfunctie, maar gebruik de Wizzard:
- in Word, kies 'verzendlijsten'
- kies vervolg voor 'afdruk samenvoegen starten'
- kies dáár voor 'stapsgewijze wizard afdruk samenvoegen'.

De Wizard vertelt je stap-voor-stap welke actie je moet ondernemen, waarbij ik er vanuit ga dat in 2010 de wizard is gebleven.

Je kan ook de door mij in 2009 gemaakte tutorial bestuderen. klik : http://handleiding.helpmij.nl/index.php?action=detail&id=161 en kies voor 'zoeken' handleiding en ga dan naar de E van Excel en open "Excel 2007 bestand met Word 2007 bestand samenvoegen".

Laatst bewerkt:
Het lukt me niet

Hoi,

Wat ik ook probeer, ik krijg geen namen te zien. Het eerste etiket is leeg en erna staat er alleen maar volgend record.
maar helaas geen gegevens.

Math

Dan ben je er bijna. Kies dáár in de wizard voor : adreslijst bewerken en vervolgens verschijnt een nieuw venster waarin je het e.e.a. kunt bewerken.

Laatst bewerkt:
Lukt nog steeds niet.

Hoi,

Hoe omzeil ik het volgende;
Als ik afdrukken kies en etiketten krijg ik alleen de mogelijk voor afdrukken van een etiket of voor een naam per vel.
Gemakkelijker zou zijn het bestand op te slaan als een worddocument indien alles adressen erin staan en erna gewoon het bestand te kunnen afdrukken op etiketpapier, maar hoe?

Math

Dat komt vermoedelijk omdat je de Wizard niet volledig doorloopt / of misschien nietr helemaal goed kijkt rechtsonderin? Daar wordt namelijk op enig moment de keuze voorgelegd om de 'velden'te bewerken / te veranderen. Heb je 'm als een keer helemaal doorgewerkt?
Je kiest aan het begin toch niet voor 'etiketten 'als je voor 'afdruk samenvoegen' hebt gekozen? Je moet kiezen voor 'afdruk samenvoegen' ipv etiketten.

Ik ben er helemaal uit.

Hoi,

Het is eindelijk gelukt, niet zo ingewikkeld als de wizard aangeeft.
Als het excel bestand klaar is, met als koppen: Naam, Adres en PC+Plaats en is opgeslagen als volgt werken.
Ga naar Word, selecteer Verzendlijsten, selecteer bestaande lijst gebruiken, selecteer dus het Excel bestand
Ga naar afdruk samenvoegen, selecteer nu etiketten, bladzijde met lege etiketten verschijnt in beeld
Ga in eerste etiket staan en ga naar Samenvoegvelden invoegen, selecteer 1e regel dus Naam, sluit af, maak nieuwe regel in etiket en selecteer adres, hetzelfde voor PC+Plaats
Hierna ga naar Etiketten bijwerken, hierna Na voorbeeld van het resultaat, er wordt slechts 1 bladzijde zichtbaar.
Hierna naar Voltooien en adrukken, neem documenten afdrukken en alle recods worden afgedrukt, vergeet echter niet etiketbladen in printer te doen, anders moet je nog eens doen.
Als je het document opslaat, is het klaar voor een volgende keer ook al is je Exel bestand veranderd.

In ieder geval bedankt voor je ondersteuning.

Math

Idd. om het op een forum uit te leggen is lastiger dan het in de praktijk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan