Etiketten printen in ACCESS

• Onderwerp starter Onderwerp starter Janos
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Janos

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2005
Windows XP en ACCESS versie 2002-SP3.
Ik gebruik de Label Wizard om een layout te genereren voor mijn etiketten vel (Zweckform 3475 met etiketten van 36mm bij 70 mm). Dan kunnen 3 kolommen van 8 etiketten op elke pagina.
In werkelijkheid krijg ik slechts 7 etiketten per kolom omdat Access de pagina instelling regelt.
Wanneer ik bij de pagina instellingen de marges een waarde nul geef, komt Access terug met de kennelijk minimale waardes:
Top: 1,78
Bottom: 11,64
Left: 3,42
Right: 3,39
Vooral de bottom waarde is de oorzaak dat het achste etiket niet meer past.
Wat kan ik doen om de marges naar eigen inzicht in te vullen?

Dit is een gekend probleem bij Acces. Probeer eens. Open het rapport in ontwerp weergave. Sleep een veld een ietsje naar rechts, en zet dit terug in de originele stand. Ga nu naar paginainstelling en zet de marges op 0. Save nu je rapport. Nu zou het moeten lukken.

Strange, bij mij heeft dit altijd gewerkt.
Je rapport lengte is juist ingesteld?? Dus maw. geen koptekst,geen voettekst. Dus enkel Detail??

Geen koptekst en geen voettekst. De eerste 7 etiketten van een kolom komen precies op de goede plek. Voor de 8ste is geen plaats meer vanwege de pagina-instelling.

Kan ook liggen aan de printable area van de printer zelf. Als er tekst buiten de printable area van de printer valt zal access bsluiten de onderste rij te verhuizen naar de volgende pagina om gegevens verlies te voorkomen.

Grtz,

Zou best eens kunnen, want toen ik een keer per ongeluk de fax als standaard printer had, lukte het me wel om de bottom indent op nul te krijgen, zodat de 8 etiketten per kolom gehaald werden.
Maar nu is mijn vraag hoe ik die printable area kan beinvloeden?

Oh dan wordt het nog een andere zaak. Welke printer heb je ? Kan je deze instellen op "randloos printen"?

Wat vanzwam al opmerkt, het kan alleen als je de printerdriver kunt beinvloeden tot randloos printen. Kijk anders de documentatie van je printer even na. Daarin hoort het vermeld te staan.

Grtz,

De printer die ik gebruik is een HP PSC 1110.
Nergens in de handleiding of op de support site van HP (www.hp.com/support) kan ik iets vinden over randloos printen, of over het wijzigingen aanbrengen in de printer driver.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan