Etiketten printen met behoud van (excel)opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miesie

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2010
Geachte leden,

Voor mijn vereniging moet ik stickers printen t.b.v. een veiling. Hiervoor wil ik de functie afdruk samenvoegen in Word 2010 gaan gebruiken. De gegevens haal ik uit een Excel 2010-bestand (zie bijlage). De cel-eigenschappen moeten ook afgedrukt worden. Dit lukt mij dus niet: alleen de cel-inhoud wordt afgedrukt. In Word/Excel 2003 moest ik ergens een vinkje aan zetten waarna het wel lukte. Wie weet hoe dit in 2010moet?
Bij voorbaat hartelijk dank.

Michel

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Opgelost

Beste leden,

Het probleem is opgelost. Het printen van de cel-eigenschappen gaat nu goed.

Groet,

Michel

Dan is het misschien wel nuttig voor de groep als je de oplossing ook levert, voor het geval iemand anders tegen hetzelfde probleem aanloopt.

OctaFish, je hebt gelijk. Sorry voor mijn gemakzucht. Doch de oplossing staat "gewoon" in de help-functie van Word 2010. Hieronder staat dus de oplossing:

Tips voor het opmaken van gegevens in Excel
Als het gegevensbestand een Excel-werkblad met percentages, valutawaarden of postcodes is, kunt u de numerieke opmaak van de gegevens behouden door in Word via DDE verbinding te maken met het Excel-werkblad. Zo kunt u bijvoorbeeld voorkomen dat een buitenlandse postcode als 07865 uit het gegevensbestand wordt weergegeven als het getal 7865 (zonder de voorloopnul).

Ga als volgt te werk in Word voordat u verbinding maakt met het werkblad:

1.Klik op het tabblad Bestand.
2.Klik op Opties.
3.Klik op Geavanceerd.
4.Ga naar het gedeelte Algemeen en schakel het selectievakje Conversie van bestandsindeling bevestigen bij openen in.
5.Klik op OK.
6.Ga in het geopende hoofddocument voor de samenvoegbewerking naar het tabblad Verzendlijsten en klik in de groep Afdruk samenvoegen starten achtereenvolgens op Adressen selecteren en op Bestaande lijst gebruiken.
7.Zoek het Excel-werkblad in het dialoogvenster Gegevensbron selecteren en dubbelklik op het bestand.
8.Klik in het dialoogvenster Gegevensbestand bevestigen achtereenvolgens op MS Excel-werkbladen via DDE (*.xls) en op OK.
Opmerking Schakel het selectievakje Alles weergeven in als MS Excel-werkbladen via DDE (*.xls) niet wordt weergegeven.

9.Selecteer in het dialoogvenster Microsoft Office Excel bij Naam of celbereik het celbereik of werkblad met de informatie die u wilt samenvoegen en klik op OK.
Opmerking Als u wilt voorkomen dat u telkens hierom wordt gevraagd wanneer u een gegevensbestand opent, kunt u het selectievakje Conversie bevestigen bij openen uitschakelen nadat u verbinding hebt gemaakt met het werkblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan