Etiketten printen met Oo in Win Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

VeerleH

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2008
Hallo,
ook ik heb een probleem om etiketten te printen met Oo writer vanuit Vista. Ik kan alle stappen doen beschreven in de handleiding van J.Bettens (+ NL handleiding writer) tot ik aan het einde van eerste pagina etiketten een "volgende kaart" moet invoegen. (de pagina met 2 kolommen van telkens 8 etiketten is op dat moment gevuld met de velden die moeten afgedrukt worden en na elk etiket is een "volgend record" ingevoegd). Dit extra veld "volgende kaart" dient om over te gaan op een volgende bladzijde (ik zou zo ongeveer 15bladzijden aan etiketten moeten afdrukken) met de gegevens. Ik kan dit veld "volgende kaart" niet invoegen omdat 1. het niet te vinden is in de lijst waar "volgend record" staat (via ctrl F2 > database) en 2. omdat ik na het synchroniseren van alle labels de knop ctrl F2 disabled is, niet aanklikbaar dus, Oo reageert niet op deze combinatie. Kent iemand een oplossing? of is dit een bug? Ik heb de nederlandstalige Oo geinstalleerd.
alvast bedankt!
Veerle

Als je bedoelt dat je ze niet ziet in je scherm dan klopt dat....ook een printvoorbeeld laat volgende pagina's niet zien....daar dacht ik ook dat het misging....tenslotte wilde ik eerst weten of het wel goedkwam zonder papier te verspillen...uiteindelijk bleek gewoon tóch printen de oplossing te bieden....alle pagina's kwamen er uit.

Dankzij de uitleg van Bettens...

Je ziet inderdaad "volgend record" en "volgende kaart" niet staan in het document zelf. Maar ik bedoel dat ik bij intoetsen van CTRL F2 of Invoegen > andere > ... geen popup scherm krijg of dat de keuzemogelijkheden van Invoegen in lichtgrijs staan en dus niet aanklikbaar zijn! Ik kan dus enkel 1 blad vullen met etiketten en geen 2de of derde enz. Alles gaat goed tot ik er moet bijvoegen dat ik meerdere bladzijden wil afdrukken.
mvg
Veerle

"volgende kaart" heb je niet nodig. alleen "volgend record" Bij printen print-ie wel door op de volgende pagina's mits...je bronbestand natuurlijk voldoende items bevat...geen filters aan staan in de query?

Ik heb alle stappen nog eens nagelopen....., alles wat ik doe levert bij meer dan één pagina....

Ik heb nu geprobeerd, zoals U zei, 3 pagina's af te drukken van de 15, want ik heb 230 adressen in mijn bestand zitten. Er wordt slechts één blad afgedrukt, met 16 adressen. Ik heb alle 230 adressen geselecteerd en er zijn geen filters aanwezig, toch geen die ik ingesteld heb, want daar heb ik nog niet mee geëxperimenteerd. Dat van die "volgende kaart" vond ik in een Oo handleiding 1.1, mogelijks is dit niet meer geldig want ik heb de laatste versie van Oo.
Is er mogelijk iets met de instellingen van Master label? Dit staat helemaal onderaan de pagina in de balk waar het aantal pagina's vermeld is en toen ik er op klikte kreeg ik een venster met volgende lijst: Masterlabel, sectie1, sectie2, .... sectie15, precies ongeveer het aantal pagina's ik zou moeten uitgeprint krijgen. Master Label is het document met de layout van de labels en de secties zijn deze met de data in? of niet?
mvg
Veerle

Was voor mij ook even nieuw...nooit zo op gelet wat er onderin staat. Maar even een en ander bekeken; wat doe je bij de vraag zoals gesteld in bijgevoegd plaatje?

openoffice.jpg

ja of nee? Bij nee krijg ik één pagina (alleen sectie 1) en bij ja krijg ik ze allemaal.

Ik heb steeds "nee" geantwoord, omdat dit eigenlijk geen standaardbrief is, maar nu heb ik het uitgeprobeerd met "ja" .... en inderdaad nu werkt het!:thumb:
Ik zal de terminologie van Oo een beetje moeten leren. Heel hartelijk bedankt voor de hulp!
mvg
Veerle

Ik heb steeds "nee" geantwoord, omdat dit eigenlijk geen standaardbrief is,
Veerle

Top dat het toch gelukt is.

En dan wat dat standaardbrief betreft. Eigenlijk is het wel een standaardbrief, want je vult je brieven (in dit geval etiketten ipv een hele lange "brief") met gegvens uit een database. Dat er dan toevallig 16 brieven op één velletje gaan is toeval, maar in feite zijn het 16 aparte "brieven"

Door dan nee in te vullen drukt OOo maar één brief af, en daar staan dan toevallig net jou 16 etiketjes op :mad:

Soms is alles inderdaad net even anders dan je zou verwachten, maar toch blij dat het gelukt is. :thumb:

Ik had het in begin ook niet door....maar prijs je gelukkig...het is makkelijker dan leren omgaan met office 2007...en zelfs office 2003 begint ons ook al in de steek te laten....

Mooi dat het je gelukt is..succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan