etiketten

Status
Niet open voor verdere reacties.

markreen

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2002
Hallo, ik wil adres etiketten afdrukken. maar ik heb dat voorgaande jaren gedaan en dat ging prima maar nu is mijn etiket veranderd ipv van 21 etiketten op één pagina heb ik er nu 24 op één pagina. ik heb het al geprobeerd om te veranderen, dat lukt ook maar dan krijg ik maar één naam op het etiket of ik krijg 24 dezelfde namen op één pagina, dus hoe krijg ik nu 24 verschillende namen op éé'n pagina

sorry maar dat is mijn vraag niet want ik heb ze al opgeslagen op het formaat met 21 etiketten ik wil alleen dat er nu 24 etiketten van gemaakt worden. Ik wil dus dat het etiketformaat veranderd wordt

Dag Markreen,

Ga naar Extra-Enveloppen en etiketten. Daar kun je dat instellen.

Gegroet,

Axel.

ook dat wist ik.
Voordat ik begon heb ik etiketten geselecteerd en ben daarin mn adressen gaan typen.
Nu een paar jaar later zijn mn etiketten op en kon niet meer datzelfde formaat etiketten terug kopen, dus heb ik een andere maat gekocht 24 etiketten op één pagina ipv. 21 etiketten op één pagina.
En ik heb Extra-Enveloppen en etiketten al geprobeerd maar dan krijg ik maar één etiket zo of ik krijg 24 keer hetzelfde etiket op één pagina.
Dus ik wil mn 100 adressen die ik heb zo hebben dat ze goed op de etiketten passen

Kan iemand me simpel uitleggen hoe dat moet of moet ik naar word gaan het etiket instellen en daarna alle 100 adressen die ik heb opnieuw gaan typen (lijkt me dat dat veel makkelijker moet kunnen

Simpel houden!!!

Gewoon binnen etiketten het andere vel papier kiezen en dan................ (ook al is dat je vraag niet............) SAMENVOEGEN!!!

voornaam achtenaam voornaam achtenaam voornaam achtenaam
adres adres adres
postcode woonplaats postcode woonplaats postcode woonplaats

adres adres adres

adres adres adres

adres adres adres

adres adres adres

adres adres adres

adres adres adres

zo heb ik t en nu wil ik er 24 op 1 pagina hebben dan hoef ik toch niks samen te voegen

Je schrijft dat je 24 verschillende adressen / namen hebt. Die zul je niet met pen op je beeldscherm hebben staan denk ik?
WAAR staan die namen / adressen in / hoe heb je die geordend-> in wat voor soort bestand heb je die staan?

ik ben naar word gegaan
heb toen extra gedaan
toen enveloppen en etiketten
en toen nieuw document
toen werd er een nieuw word document geopend met 21 etiketten
toen heb ik mn 100 adressen daar ingetypt en opgeslagen als word bestand.
Nu paar jaar later zijn al mn etiketten op, heb ik bij de bruna andere etiketten gekocht, maar die hadden er geen meer met 21 etiketten maar wel met 24 etiketten, dus als ik dat doe afdrukken klopt dat niet want die maten zijn natuurlijk anders.

Snapt U het zo een beetje hoe ik het wil

Zorg dat je die namen opslaat in een Word tabel of exporteer ze naar Excel.
Vergeet vooral niet om de kolommen een naam te geven (voornaam / achternaam / straat etc. etc.) Bewaar het bestand.

Ga dan naar menu Extra in Word en kies daar voor "Afdruk samenvoegen", dan Hoofddocument en dan YES............... ! Etiketten ! doorloop de stappen (zie ook de hierboven ergens staande handleiding). Op enig moment krijg je een optie "Hoofddocument instellen". DAAR moet je dat nieuwe vel met etiketten selecteren.

Uiteindelijk voeg je het geheel samen naar een nieuw document en voila, je stickers zijn gereed.

Laatst bewerkt:
maar waarom krijg ik dan wel als ik naar etiketten ga, 24 dezelfde namen op het vel en waarom kan ik dan geen 24 verschillende namen op één pagina krijgen en moet ik het dan op zo'n omslachtige manier doen:confused: :confused:

Nee, da's niet omslachtig, dat noemen ze samenvoegen ;) :D

Je zal de software toch echt moeten vertellen WAAR die de gegevens vandaan moet halen en HOE en op wat voor een SOORT papier de software uiteindelijk moet gaan afdrukken.

heb het zelf al gevonden
gewoon de 21 oude adressen selecteren ctrl c
plakken naar de nieuwe etiketten ctrl v
en klaar is klara
niks samenvoegen o.i.d.
gewoon simpel

Ik heb je gevraagd HOE / WAAR je die gegevens had staan / geordend. DAAR heb je helaas niet op gereageerd. (anders dan 7 regels met tekst)

Als je ooit wat anders wil dan etiketjes maken: bijvoorbeeld de gegevens slechts gedeeltelijk gebruiken, denk dan nog eens terug aan dit topic.

ik ben naar word gegaan
heb toen extra gedaan
toen enveloppen en etiketten
en toen nieuw document
toen werd er een nieuw word document geopend met 21 etiketten
toen heb ik mn 100 adressen daar ingetypt en opgeslagen als word bestand.

is dit niet hoe en waar??????????

Dag Pasja,

Markreen heeft een stel adressen die nooit veranderen of in ieder geval zelden. Dus hij werkt niet met een bestand maar zet alle adressen in een tabel in een Word-document.
Niks mis mee.
De communicatiestoring is dat hij niet begrijpt wat jij bedoelt, waarschijnlijk omdat hij er nog nooit van gehoord heeft.

Overigens werk ik ook veel met bestanden en adressen afdrukken. En ik gebruik ook geen Excel, maar Word en de adressen sla ik op in een random bestand. De wijzigingen verwerk ik met VBA. Vind ik veel handiger. In Word kan je je documenten veel mooier en gemakkelijker opmaken dan in Excel.

Gegroet,

Axel.

Bedankt voor de reactie en idd. tot die conclusie was ik ook gekomen.
Het geeft niets, Markreen zal waarschijnlijk ooit (al duurt het X-jaar) de behoefte krijgen om gedeelten van de stickers tot zijn beschikking te krijgen (en dientengevolge werkt zijn kopieer truuk dan niet meer echt handig) en die te plaatsen in een standaardbrief of whatever. Ik hoop dat hij dan terug denkt aan dit enerverende draadje, want dan lost 'ie al zijn problemen op door niet alleen die gegevens, maar ook toekomstige data, in een tabel te zetten, in Word of Excel, whatever.
Daarna zijn die gegevens o zo flexibel te gebruiken middels................... idd. samenvoegen. ;) :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan