• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Etiketten

• Onderwerp starter Onderwerp starter JMo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JMo

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2012
Bekijk bijlage tryBook.xlsmBekijk bijlage tryBook.xlsm

Van een Excel bestand met een overzicht met namen en uitbetalingen probeer ik etiketten te maken.
Eerst heb ik gepoogd de overzichten te kopieren naar een apart tab blad "etiketten" maar uiteindelijk
wil ik een werkboek aanmaken op het bureaublad. Onderstaand code werkt nog niet naar wens,
de overzichten worden maar deels gekopieerd.

Code:
'   rijen uit selectie kopieren
    Sheets("Sheet1_jan").Range(Cells(4, 3), Cells(9, 18)).EntireRow.Copy Destination:=Sheets("etiketten").[A3]

Hoe maak ik de te kopieren overzichten volledig, en hoe verander ik de destination naar het bureaublad?:shocked:

Om vervolgens met koppelingen te werken? De macro is zichtbaar onder view macro's en bevat maar één regel.
Ik wil inderdaad op ieder blad een button maken om de macro te activeren. De uitbetalingen sheets staan op het netwerk.
DIt geeft als probleem dat ik niet zomaar een extra blad "etiketten" aan kan maken. Graag zou ik dus de
destination naar een nieuw bestand schrijven.

Etiketten maken van overzicht data

Geprobeerd om:

- Losse velden met de data voor de etiketten te vormen (zie bijlage).
- Een bestand txt te exporteren. (te moeilijk de geschikte data van de overzichten te gebruiken)
- Een blad etiketten aan te maken (dit zorgt voor de veel overhead op het netwerk)

Bekijk bijlage test-Etiketten_f.rar

Hoe kan ik probleem op een professionele manier oplossen>?:confused:

Gebruik Ms Word om de etiketten te maken.
Er is zelfs een wizard voorzien hiervoor.
Als bron neem je uiteraard je excem bestand (die alfa gesorteerd is en altijd start in de cel A1)

dat is de eenvoudigste manier.

De bestanden staan op het netwerk en mogen niet gewijzigd worden. Exporteren van de data naar een blad naar text
(als bron gegevnes) is mogelijk maar volgens mij niet van een selectie van de cellen (het benodigd overzicht). Dus de bron voor Word is
een heleboel data waar ik geen gebruik van kan maken.

Verkeerd begrepen denk ik...

Je start Word op en ga naar de wizard etiketten.
Daar kan je alles stap per stap behandelen.
Als bronbestand voor je etiketten gebruik je het Excel bestand.
Daar wordt niets aan gewijzigd, enkel een tijdelijke koppeling gemaakt.
Je hoeft ook niet alle kolommen mee te nemen in je Word bestand, enkel deze welke je nodig hebt.

De gebruikers zijn niet allen bedreven in Word en Excel. Een button zou in principe voldoende moeten zijn of
een simpele opvolging van instructies.
a. Op de bladen zelf ruimte maken met etiketten info. Dit heb ik geprobeerd maar de data komt niet zo netjes op de etiket vellen.
b. Een blad naar txt formaat omzetten? Kan dit ook met een selectie?
c. Een los vel etiketten aanmaken. Dit is te omslachtig omdat het iedere maand goed moet gaan.

test-Etiketten_f.rar is m'n poging maar ik ben er niet tevreden over..:love:

Ik denk dat je dan beter af bent met een access bestand en een rapport uit een query.
dat kan je eenmalig schrijven en iedereen kan dat gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan