EUFI settings niet te benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andreas23

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2012
Berichten
10
Beste

Ik heb het volgende voor. Ik heb 2 dagen terug een Packerdbell Imedia SI2600 gekocht. Nu wil ik op deze een nieuw gekochte Win 7 instaleren.
Normaal zou men dan tijdens het opstarten op de delete toets enkele keren moeten drukken om in het bios te komen, zodat de volgorde van boot devices kan worden aangepast. Dit resulteert enkel in een zwart scherm waar hij op blijf staan. (hij gaat dus niet voorbij de draaiende windows knikkers). Hij blijft zolang staan totdat ik hem herstart met ctr+alt+del. Optie 2 die ik geprobeerd heb. Via de settings in windows. Kan ik kiezen voor de geavanceerde opstartmodus en vervolgens doorklikken naar instellingen van UEFI. Waarna de computer herstart maar vervolgens blijft hangen om het al eerder vermelde zwarte scherm. Als ik in de geavanceerde opstart modus, kies voor op te starten van de windows 7 dvd, krijg ik ook weer het zwarte scherm.

Iemand die een oplossing heeft?

Andreas
 
Hoi Andreas,

Om Windows 7 te installeren, heb je of een UEFI opstartbare DVD nodig, of proberen toch in het BIOS te komen.
Het klinkt misschien vreemd, maar haal de DVD er eens uit voordat je probeert het BIOS in te komen, dat was bij mij een probleempje.
Lukt dat niet, dan kan ik je ook niet verder helpen.

Is dat wel gelukt, dan ga je naar het BOOT menu, en de modus van EUFI naar LEGACY BIOS omzetten.
Daarna weer opnieuw starten, BIOS weer in en dan kun je de bootvolgorde aanpassen.
Ik hoop dat het zo wél lukt.
Succes:thumb:
 
Rickvi68,

Het is niet gelukt om zo in de bios te komen. Wat ik ondertussen ook nog geprobeerd heb, is via geavanceerde opstart modus kiezen voor cmd. Vervolgens heb ik in de cmd Windows 7kunnen installeren op de D partitie. Windows 8 of de bootmanager vermelde bij het opstarten dat er mogelijke ongewenste wijzigingen zijn gebeurd. Vervolgens heb ik dan de keuze om weer door te gaan naar win 8. Waar ik dan op de d partitie een volledige win 7 installatie zie waarvan hij niet wil opstarten.
Ik heb ook proberen booten met een win 8 dvd die ik bij een selfmade pc had gekocht. Wonderwel verscheen er op het scherm: press any key to boot from disc.

Mvg

Andreas
 
Hoi Andreas,

Ik begrijp er helemaal niets van.
Bij mijn weten worden nieuwe Windows 8 installatie altijd in UEFI modus gedaan, en dus de partitionering in GPT.
Dat wil dus zeggen, als je daadwerkelijk Windows 7 hebt geïnstalleerd, dat Windows 7 ook UEFI geïnstalleerd moet zijn.
Maar in dat geval zou de pc óók opstarten van diezelfde Windows 7 DVD.

Ik weet in ieder geval wel dat Windows 7 en 8 wel naast elkaar kunnen worden geïnstalleerd, maar dan alleen met MBR (NTFS), en niet met UEFI (GPT)
Dat word nl. heel erg omslachtig.
Lees deze tutorial maar eens door, misschien dat het lukt om een USB stick voor te bereiden om UEFI opstartbaar te maken.

Ik denk dat de Windows 8 DVD wél UEFI opstartbaar is, maar voor Windows 7 is dat niet zo vanzelfsprekend.
 
Het bleek dus allemaal aan de pc te liggen. Ik ben hem gaan omruilen en alles werkt nu zoals het zou moeten.
Alleszins bedankt voor de hulp !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan