Euphony (België) lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucas11

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2003
Pentium II, modem = Copperjet 800, Windows 98 Sec Ed, aansluiting lukt niet, ik krijg 2 groene lampjes op de modem, krijg melding 'verbonden met externe computer, kan geen verbinding maken'
de vertegenwoordiger van Euphony is ook al komen kijken, maar weet het zelf niet, bel maar naar helpdeks ( halve euro per minuut!!), waar kan de fout liggen, is waarschijnlijk iets stoms??

Je zult toch wel een inlogprogramma van Euphony hebben gekregen. Dat moet eerst geïnstalleerd en opgestart zijn voordat je verbinding kunt krijgen. Dit programma maakt je bekend bij de provider waarna toegang hebt tot het internet.

nee, geen programma gekregen, heb de modem ook niet bij hen gekocht, enkel inloggegevens

Ik heb er geen ervaring mee, maar het zou misscien ook kunnen via IE/ extra/ verbindingen/lanverbindingen.
Helaas.
Maar ik blijf meekijken naar de uiteindelijke oplossing

ja usb, heb just naar helpdesk gebeld,was het beu, er zouden nu toch enkele waarden bij Belgacom moeten veranderd worden..........dat weten ze nu eh! ik krijg foutmelding 629, zou iets met usb poort kunnen zijn?

De foutmelding betekent dat er geen verbinding wordt gemaakt met je modem.
Probeer dit eens:

Controleer bekabeling van het ADSL-modem.
Zet modem uit en weer aan en start de PC opnieuw op. Controleer ook of er bij TCP/IP van de ADSL inbelverbinding GEEN ip-adres en subnetmasker zijn ingevuld, maar op automatisch een 'IP-adres verkrijgen' staat.
Controleer of de netwerkkaart staat ingesteld op Half-duplex en 10Mb

Welke waarden heb je nu ingevoerd ?
Het zou moeten zijn:

VPI/VCI 8/35
Category UBR
Service Name pppoa_8_35
Interface Name ppp41
Protocol PPPoA
Encap sulation LLC/SNAP

Voorzover je deze opties hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.