• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

euro € symbool in je werkblad niet zichtbaar van een printuitdraai

Status
Niet open voor verdere reacties.

nokia2002

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2003
Een heel mysterieus probleem in excel 2000.
sinds 2 weken word ik geconfronteerd met een probleem.

Als ik het euro teken in een werkblad toevoegd,
verschijnt hij keurig op mijn werkblad en afdruk
voorbeeld.

Maar als ik het uitprint, verschijnt er een vierkantje in
plaats van een euro € teken.
Hoe is dit probleem ontstaan en hoe kan ik het verhelpen.?
.:o

Probeer eens een ander lettertype. Niet alle lettertypes zijn compatible met het Euroteken, vooral de oudere types niet. Ik kan uit jouw verhaal niet opmaken, welke printer je gebruikt, als het om een oude Matrix gaat, of de eerste Laserprinters, dan heb je een probleem zodra je een nieuwer lettertype kiest.

Arial is nog steeds de veiligste keuze als je het niet precies weet....

Groetjes Iwan

euro € symbool niet in je werkblad

Probeer eens een ander lettertype. Niet alle lettertypes zijn compatible met het Euroteken, vooral de oudere types niet. Ik kan uit jouw verhaal niet opmaken, welke printer je gebruikt, als het om een oude Matrix gaat, of de eerste Laserprinters, dan heb je een probleem zodra je een nieuwer lettertype kiest.

Arial is nog steeds de veiligste keuze als je het niet precies weet....

Groetjes Iwan

Heb ik ook al geprobeerd verschillende letter types.
Ik gebruik een HP deskjet 1200C printer.

Het vreemde is juist, ik heb van die sheets met formule constructies, ik hoef dus alleen de getallen te veranderen voor een ander totaal som.
Het heeft het altijd gedaan.
Tot 2 weken geleden, gewoon plotseling geen euro teken meer wordt uitgeprint.
Het is wel zichtbaar in printvoorbeeld en in je werkblad.
Maar zodra je het uitprint,krijg je een vierkantje ipv een euro teken op je print uitdraai.
Dat is toch vreemd, het kan toch niet weglopen, het heeft toch geen benen gekregen?

Je zou inderdaad kunnen denken aan die beentjes.

GEINTJE, het klinkt eerder als een update van windows, waardoor hij dit gaat doen, indien je windows XP hebt, zou ik een herstelpunt terug gaan, lukt dit niet, probeer dan het office-pakket te un-installeren, en installeer dan dit pakket opnieuw, meestal is de update dan verdwenen, en dan zou het probleemloos moeten werken.
Het is een raar verhaal, maar ik werk al zolang met windows dat ik eigenlijk nergens meer van opkijk.....

Groeten Iwan

euroteken uit printer

Heb je al bij de instellingen van je printer gekeken of hij bitmap print?

Wanneer dit niet staat aangevinkt o.i.d. krijg je een vierkantje, weet ik van de begintijd van de euro. Veel eurotekens zijn een bitmapplaatje.

Hoop dat dit wat oplost.

Sophia

Printer instellingen heb ik al nagekeken, alles werkt correct.
Het heeft het altijd goed gedaan, tot dat plotseling het op eens niet meer doet.

Want in excel print het geen euro symbool
In Word print het wel gewoon het euro symbool, aan de printer instellingen kan het volgens mij niet liggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan