Euro 2004/Tony Hawk 4 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

natascha26

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2003
Ik heb nu al twee spellen (euro 2004 en Tony Hawk 4) die als ik ze heb opgestart zeggen dat ze de Graphic Engine niet kunnen laden.

Wat houd dat in, want mijn videokaart is goed geinstalleerd, net nog opnieuw gedaan.

-edit-

[mod]
Heb ff de titel verduidelijkt.
[/mod]

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je Direcx ook geinstalleerd (staat normaliter op de installatie cd)?

De groeten,
Mark

Heb direct x 9.0b, dus dat is geloof ik de nieuwste.

Ja het is een illegale versie, maar met en zonder crack komt hij met hetzelfde probleem.

Is mijn pc gewoon helemaal van de rel want hij wil maar heel weinig spellen spelen, ook originele spellen doet hij veelal niet

Geplaatst door natascha26
Heb direct x 9.0b, dus dat is geloof ik de nieuwste.

Ja het is een illegale versie, maar met en zonder crack komt hij met hetzelfde probleem.

Is mijn pc gewoon helemaal van de rel want hij wil maar heel weinig spellen spelen, ook originele spellen doet hij veelal niet

Als heel veel spellen het niet doen, dan lijkt het me dat er inderdaad niet iets goed is met de pc.

Bedankt. Ik hoop dat ik het kan maken, zal het even vragen in een ander onderdeel

Elke keer als ik een van de eerder genoemde spellen of andere spellen wil gaan spelen, komt mijn pc aanzetten met dat hij de graphics engine niet kan vinden.
Ik heb al via dxdiag gekeken welke direct x ik had en directdraw en direct3d getest. de eerste werkt wel, de tweede niet.
Heb direct x volledig verwijderd en weer helemaal opnieuw geinstalleerd. Aangezien ik op win 98 draai, heb ik direct x 8.1 en de voor mijn besturingssysteem nieuwste drivers voor de videokaart.

Is mijn videokaart misschien niet helemaal goed geinstalleerd of is hij stuk

Wat voor videokaart heb je?
Videokaart driver up to date?

Ik heb een 3D Prophet III
4x agp
64 mb

Nvidia driver 56.64

voor windows 98 zijn dit de nieuwste drivers

Bestaat er misschien een virus die ervoor zorgt dat het niet werkt??

Ik ben nu de online scan van Panda aan het doen, laat even het hele systeem scannen dus vanacht is hij wel klaar.

Heb de drivers al eens helemaal verwijderd evenals de videokaart uit apperaatbeheer. Dit heeft niets geholpen.
Ik heb nu drivers gehaald bij Hercules zelf, kijken wat deze doen dan maar

Wat voor moederbord heb je?

Dit viel mij op namelijk:
Ik heb al via dxdiag gekeken welke direct x ik had en directdraw en direct3d getest. de eerste werkt wel, de tweede niet.

Lijkt mij dat de chipset-driver voor je moederbord nog moeten worden geinstalleerd. De regelt namelijk ook dingen van de videokaart.
Ook hiervoor de nieuwste versie installeren.

Jongens bedankt, mijn probleem is opgelost.

Zoals ik hiervoor had gemeld had ik drivers bij Hercules zelf vandaan gehaald, deze heb ik geinstalleerd en het heeft gewerkt want tot nu toe doen mijn spellen het weer.
Het zijn wat oudere drivers denk ik, uit 2003, maar ze werken en daar gaat het om.

Bedankt voor de tips en het meedenken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan