Euro-teken in Outlook Express

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wait2see

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2002
Ik heb zelf een klein webwinkeltje op www.hanwijman.nl waarin ik DVD's, CD's en video's verkoop van films, die ik maak in Twente. De winkel is gemaakt met oscommerce en is dus op basis van MySQL en PHP.

Als men iets heeft besteld, krijgt men een bevestigingsmail (door PHP gegenereerd) met de bestelbevestiging.

Ik ontvang deze mail uiteraard ook binnen in OE. Maar daarin wordt het euro-teken aangegeven als ?.

Stuur ik hem naar de webmail van wanadoo, dan wordt wel het euro-teken afgebeeld.

Ligt dit aan Outlook Express? Wat moet ik anders instellen?

Mogelijk zit dit een een Windows update,heb je daar al naar gekeken?

(Zelf gebruik ik Outlook,dus weet ik niet hoe dat zit met Outlook Express)

:) Toevallig heeft mijn collega hier vorige week ook mee zitten stoeien maar er helaas geen oplossing voor gevonden.
Uiteindelijk heeft hij (volgens mij in de email.php) het euro teken vervangen door 'euro' :p

Geplaatst door Paintje
:) Toevallig heeft mijn collega hier vorige week ook mee zitten stoeien maar er helaas geen oplossing voor gevonden.
Uiteindelijk heeft hij (volgens mij in de email.php) het euro teken vervangen door 'euro' :p

Ja, dat kan ik ook altijd nog doen. Maar het gekke is, dat de webmail van Wanadoo wel het euroteken geeft. Dus ik vermoed, dat het aan OE ligt. Alhoewel................

Als ik mezelf een e-mail stuur met in de titel en het bericht het euroteken, dan geeft hij het wel weer.

Zou het niet gewoon kunnen dat die mensen die jou een mail sturen,dat hun Outlook Express het niet ondersteund,omdat zij een oudere versie hebben?

Aan oude versies of updates ligt het niet, et probleem doet zich trouwes ook voor op de machine waar oscommerce zelf op draait.
:confused: Ik denk dat het te maken heeft met het verschil in lettertype of codering waar outlook en internet explorer standaard op draait

Geplaatst door Paintje
Aan oude versies of updates ligt het niet, et probleem doet zich trouwes ook voor op de machine waar oscommerce zelf op draait.
:confused: Ik denk dat het te maken heeft met het verschil in lettertype of codering waar outlook en internet explorer standaard op draait
Moet ik dat instellen? Zo ja hoe? En heeft de klant dat dan ook?

Wie wil eens een proefbestelling doen op www.hanwijman.nl om te kijken of in de bestelbevestiging het euro-teken in de Outlook Express versie staat? Zet er dan even bij, dat het om de "Helpmij-test" gaat. (Tenzij je echt het bestelde wilt hebben natuurlijk :) ) Gaarne even hier de uitslag melden.

Bedankt Han.

Geplaatst door Wait2see

Moet ik dat instellen? Zo ja hoe? En heeft de klant dat dan ook?

Wie wil eens een proefbestelling doen op www.hanwijman.nl om te kijken of in de bestelbevestiging het euro-teken in de Outlook Express versie staat? Zet er dan even bij, dat het om de "Helpmij-test" gaat. (Tenzij je echt het bestelde wilt hebben natuurlijk :) ) Gaarne even hier de uitslag melden.

Bedankt Han.

:D Jullie zijn echte Nederlanders! (Wel kijken, niet kopen) Op mijn teller zie ik, dat minstens 6 mensen hebben gekeken op de site, maar niemand heeft een bestelling gedaan! De vraag is dus: Wie wil iets bestellen, de bestellingsbevestiging bekijken in zijn Outlook Express, kijken of het euro-teken goed is weergegeven en dit hier te melden

Als je er even bijzet "Proef Helpmij.nl", dan wordt er uiteraard niets geleverd!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan