Euro teken voor een variabele waarde

• Onderwerp starter Onderwerp starter ZZ1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ZZ1

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2009
Hallo,

Ik ben bezig met een lijst met diverse prijzen aan het vullen en daarvoor gebruik ik een userform.

Deze laat ik oproepen door een cmd knop.
Alle prijzen haal ik uit excel en laat ik weergeven in een tekstvak.
Tekstvak 1 staat de prijs in vermeld, tekstvak 2 kun je de aangegeven aantal invoeren en in tekstvak 2 wordt er een subtotaal uitgerekend.

Maar hoe krijg ik in tekstvak 1 en tekstvak 3 standaard een euro teken voor het bedrag want deze neemt hij niet mee uit excel :(.

Wie kan mij helpen??

Hallo Wigi,

Kijk deze code heb ik aan een tekstvak hangen:

Private Sub UserForm_Activate()
Prijs_1.Text = ActiveWorkbook.Sheets("Gegevens kasten").Range("B3")
End Sub

En deze berekening heb ik aan het tekstvak subtotaal:

Private Sub btnOptellen_Click()
Subtotaal_1.Text = (Prijs_1.Text) * (Aantal_1.Text)
End Sub

Maar als ik dit gebruik dan komt alleen het bedrag er te staan ipv euroteken+bedrag.

Wie weet hier de oplossing van??

In een userform kan gewerkt worden met de inhoud (value of text van een element), niet met de opmaak.
Een testvak bevat alleen maar een Euroteken als het in het tekstvak zelf staat. Dat kan niet via een opmaakkenmerk ingesteld worden.

Bijv.
TextBox1.Text="€ 1230"
of
TextBox1.Value="€ 3000"
ipv € kan $ £ ¥ ₧ etc.gezet worden

Hallo snb,

Is het dan wel mogelijk op een andere manier gegevens uit excel naar een userform te verplaatsen en ook een formule zoals ik aangaf dmv textbox.

Code:
Private Sub Userform_Initialize()
  Textbox1.Text=Thisworkbok.sheets(1).range("B7")
End Sub

Hallo,

Ik krijg het maar niet voor elkaar.

Zoals ik van jou heb begrepen (SNB) is het niet mogelijk euro teken voor elke waarde wat de tekstbox maar uit excel haalt.

Ik hoop dat hier iemand nog op komt en mij kan helpen zodat ik deze vraag kan oplossen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan