Euroteken en decimalen bij etiketten

Status
Niet open voor verdere reacties.

remmie63

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Ik heb een etiket gemaakt gebasseerd op een selectieformulier. Het selectieformulier laat netjes de geselecteerde gegevens zien waaronder een prijs (notatie: euro met 2 decimalen).
In het etiket komt zowel het euroteken als de 2 decimalen niet terug ondanks het feit dat hier ook de notatie op euro staat met 2 decimalen. Wie heeft een oplossing?

Te weinig informatie, vrees ik. Als je het tekstveld goed hebt ingesteld, is er weinig te bedenken waarom je de euro instelling niet terugziet. Tenzij de inhoud van het veld niet deugt (voor de opmaak).

Het is een reken expressie in een query.
Code:
Expr1: Round([Inkoopprijs]*[BTW]*[% factor]*[Afb GROOTTE];2)
Het vreemde is dat het formulier wat hier op gebaseerd is wel de waarden juist laat zien (dus euroteken + 2 decimalen) en dit is dan weer voor het rapport.

Zet er eens een format omheen:
Code:
Expr1: format(Round([Inkoopprijs]*[BTW]*[% factor]*[Afb GROOTTE];2);"€ 0.00")

Nee, doet het niet.
Vreemd is dat de functie Round niet werkt in het formulier. Het formulier laat nl bedragen zien als €1,59 wat eigenlijk €1,60 zou moeten worden met Round.
In het label gebeurt dat afronden dan wel maar zonder de 0 en zonder euro teken: dus 1,6

1.60 is gewoon 1.6 hoor. Het is het format (of de 'opmaak') die de weergave bepaald. En als je afrond op 2 decimalen blijft 1.59 gewoon 1.59. 1.595 daarentegen wordt 1.6, en niet 1.60. Daarvoor heb je dan weer de opmaak nodig.

Ja, dat begrijp ik! Wat ik niet begrijp is het verschil tussen het formulier en etiket. Het formulier geeft weer zoals het hoort en het etiket (gebaseerd op het formulier) doet dat niet. En natuurlijk het euro teken!

Ik zou zeggen - upload eens een lege database (of nog liever met 1 record)

Is volslagen logisch dat je geen Euro teken ziet; je combineert een getalveld (Expr1) met tekst, en daarmee dwing je het tekstveld in een Tekst format. Euro werkt alleen op getallen, niet op tekst. Maak er twee tekstvelden van, waarvan je de eerste alleen koppelt aan Expr1 en je zult zien dat je netjes de euro te zien krijgt.

Niet. Die haal je helemaal uit die tekstregel (plantennaam NL). Vervolgens schuif je die wat naar rechts, en plaats je een nieuwe textbox vóór de PlantenNaamNL.
Dan zet je de waarde op Expr1 (in de Engelse versie heet dan Control Source) en dan kun je bij Format (Opmaak) kiezen voor Euro of currency, net wat je wilt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan