euroteken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bolletjeom

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2007
hallo allemaal

ik zal me eerst even verontschuldigen dat ik een ongelooflijke nietsweter ben op het gebied van computers. ik weet dus zelfs niet onder welk kopje mijn vraag thuishoort.

Komt ie:
Ik heb een nieuwe laptop met vista waarvan ik het euroteken maar niet krijg.
Het is voor mij overigens ook de eerste laptop en ik weet niet hoe ik moet omgaan met het afwijkende toetsenbord.:o

Ik heb mijn toetsenbord instellingen op nederlands staan. het is een qwerty. ik heb ctrl+ alt+ 5 geprobeerd zowel links als rechts alleen alt en ook iets met alt+cijfertjes. ik heb met shift gespeeld en met de numlock aan en uit en ook iets met een FN knopje ( maar waar die voor is weet ik niet)

het is overigens wanneer ik werk in kladblok.

alle uitleg ( in blondjes-taal) is van harte welkom

Bij mij is het rechteralt en nr 5, niet die van de nummerpad.
Een FN toets is om de F toetsen te locken.

Yep, hier ook de rechter ALT Gr toets naast de enter en de toets waar % 5 en € op staat.

kom er net achter dat ik in Word wel gewoon het euroteken krijg

ligt het probleem dan bij kladblok?

doe eens
alt indrukken en dan 0128 dan alt loslaten ??
wat zie je dan

alt 0128 geeft "blieb" "blieb" etc. klinkt niet goed dus
enneh ik heb denk ik alle combies met de 5 en de alts. de ctrl's en de shifts nu ge probeerd...zucht

Probeer eens
rechter alt met nummeriek toetsenbord dus de cijfers die rechts naast het toetsenbord zitten
wel de alt gr toets ingedrukt houden.....

en rechter alt ingedrukt met het euro teken symbool zou ook moeten werken.
Welke instelling heeft je toetsenbord in windows ??

Laatst bewerkt:
ALT 0128 zal denk ik niet werken, omdat je geen numerieke toetsenbord hebt op de laptop.

Ik kan dat nu even niet uitproberen, omdat ik even geen laptop bij de hand hebt.

ALT 0128 zal denk ik niet werken, omdat je geen numerieke toetsenbord hebt op de laptop.

Ik kan dat nu even niet uitproberen, omdat ik even geen laptop bij de hand hebt.

Werkt wel als je Num-Lock aan zet :)

Je moet er wel zeker van zijn dat je de _Linker_ alt gebruikt.
Want met de rechter alt(de alt gr) werkt het dus niet.

ik heb inderdaad geen nummeriek toetsenbord op de laptop en de instelling is nederlands van mijn toetsenbord

( ik moet nu weg, kom vanavond kijken of er meer antowoorden zijn. tot nu toe bedankt alvast voor de hulp)

Staat ie in Landinstellingen wel in Nederlands -Ver. Staten (internationaal)?

Zo hoort het tenminste in XP, mss ook in Vista...?

Via conf scherm > Landinstellingen > tabblad talen > details

numlock aan en linker alt plus de code werkt NIET

zou het dan toch aan kladblok liggen?

waarom is mijn L een 3 als ik numlock aan heb? heb ik die dan verkeerd aangezet? ik doe dat door op fn te drukken. zijn er ook andere methodes om numlock aan te zetten zodat ik nog wel gewoon de l,k etc kan gebruiken?

numlock aan en linker alt plus de code werkt NIET

zou het dan toch aan kladblok liggen?

waarom is mijn L een 3 als ik numlock aan heb? heb ik die dan verkeerd aangezet? ik doe dat door op fn te drukken. zijn er ook andere methodes om numlock aan te zetten zodat ik nog wel gewoon de l,k etc kan gebruiken?

Start de laptop eens opnieuw op en probeer het nog eens

tegelijk indrukken : CONTROL > (linker)ALT > E €€€€€€€€ €€€€ € € €

Wat bij mij werkt (naast Rechter-Alt 5, wat ook het Euro-teken oplevert) de volgende toetscombinatie:
Ctrl Alt 5

Dit lijkt te werken met zowel de linker als de rechter ALT toets. Probeer het voor beide ALT toetsen even uit.

(De tip van de voorganger levert bij mij een é op, maar misschien werkt dat bij anderen juist weer wel).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan