Evaluatieversie vervangen door Enterprise-versie

Status
Niet open voor verdere reacties.

oriolus99

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
Ik heb op allerlei fora gelezen over problemen met de installatie van Office 2007 (Enterprise in mijn geval) op een up-to-date Vista Home Premium-PC.
Ik heb Office 2007 Evaluatie (MSO 12.0.6017.5000) gebruikt, maar nu is de periode verlopen. Ik heb een legale Enterprise (NL)-versie op CD.
Hoe moet ik te werk gaan om de Enterprise-versie te installeren, zonder dat ik allerlei verlies uit de Evaluatieperiode?
Kan iemand mij adviseren wat ik wel en wat ik niet moet doen?
Ik verwacht dat ik de Eval.versie moet de-installeren. Moet ik bepaalde files, instellingen en/of mappen backuppen voordat ik de eval.versie de-installeer, zodat ik die in de te installeren Enterprise-versie weer kan gebruiken? Blijft uninstall van mijn .pst-files af en van andere zaken zoals mijn instellingen en mijn adresboek?
Ik heb iets gelezen over msconfig als je wilt installeren:

> Disable the Antivirus during installation. Disable it with the following steps:
>
> Start | Run, type MSConfig
> Go to the Services tab.
> Choose to disable all non-Microsoft applications and services.
> Reboot the system.
> Once logged back on the machine, MSConfig will start up, cancel it.
> Start the setup.exe for Office 2007.
> After the installation, go back into MSConfig, Services tab, and place a
> check in the box next to the disabled software.

Is dit de weg die ik moet bewandelen als ik van de eval- naar de enterprise-versie wil overstappen?

Ik zou erg geholpen en dankbaar zijn als iemand mij zou kunnen helpen of mij zou kunnen verwijzen naar een site waar staat hoe je dit varkentje moet wassen!

TIA, Oriolus

volgens mij kan je ook in de evo versie ergens je echte code invoeren die op je gekochte cd staat bij dat office tekentje bovenin en dan ff zoeken

Alleen actieringscode invullen

Helaas werkte dit niet bij mj: bij het intikken van het laatste karakter werd dat karakter automatisch door een ander vervangen, wat dus niet mijn activeringscode was geworden. Waarschijnlijk wordt er een test op de code zelf uitgevoerd en word de code in een verwachte code gewijzigd. Enfin; dat werkte dus niet.
Ik heb de demo-versie gedeïnstalleerd en vervolgens mijn legitieme versie (zonder problemen) kunnen installeren: al mijn settings, regels, adresboek en e-mails waren zonder foutmeldingen of zo keurig in tact. Dat hoor je niet vaak van een product van Bill, hè?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan