even een vraag!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordyvan

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2006
ik wil mijn oude harde schijf nog wel gebruiken voor andere dingetjes, zoals foto's documenten enz... maar daar staat natuurlijk ook windows xp op. moet ik dus die schijf formateren, dan de nieuwe schijf er in, windows op zetten en dan die oude schijf er als slave bijhangen?:confused:

jordy

Nieuwe schijf erin, XP erop zetten, oude schijf als slave erbij hangen, en dan in XP die oude opnieuw indelen, dat kan allemaal in schijfbeheer.

waar kan je schijfbeheer vinden?

waar kan je dat schijfbeheer vinden? maar moet die oude harde schijf niet EERST GEFORMATEERT WORDEN? wand anders staan er toch 2 besturingssystemen op!!!

jordyvan zei:
waar kan je dat schijfbeheer vinden?

Met rechts klikken op "Deze Computer", vervolgens 'beheren'. Links in menu staat dan ergens de optie 'schijfbeheer'.

Het kan ook via "Configuratiescherm', 'Systeembeheer' en dan 'Computerbeheer'

jordyvan zei:
waar kan je dat schijfbeheer vinden? maar moet die oude harde schijf niet EERST GEFORMATEERT WORDEN? wand anders staan er toch 2 besturingssystemen op!!!

NEE, DAT HOEFT NIET, EN SCHREEUWEN OOK NIET.

Het is een besturingssysteem, hoe moet deze weten dat er een schijf is bij gekomen met een versie van XP.:rolleyes:

Wel de schijf eerst afkoppelen.

????????

als je 2 besturingssystemen hebt, op 2 harde schijven is dat toch niet handig of verstandig. heb ik wel eens wat van gelezen.:evil:

Wat is er niet verstandig aan?
Het is gelijk aan 2 besturingssystemen, maar dan op 2 partities.. geen verschil.. alleen dat het de ene keer 2 HD's zijn en bij de andere maar 1.

?!!!!

maar ik wil die hele schijf alleen voor docu's enzo, kan ik de schijf dan wel formateren... wand ik heb van die 10 nu nog maar 3 over, beetje weinig... en hoe moet ik dat dan doen, gewoon op formateren drukken... maar dan zit hij Zonder besturingssysteem dus dan krijg je zeker zo'n blauw scherm? u heeft geen besturingssysteem ofzo?

jordy

jordyvan zei:
ik wil mijn oude harde schijf nog wel gebruiken voor andere dingetjes, zoals foto's documenten enz... maar daar staat natuurlijk ook windows xp op. moet ik dus die schijf formateren, dan de nieuwe schijf er in, windows op zetten en dan die oude schijf er als slave bijhangen?:confused:

jordy

Ligt het aan de warmte ofzo?:confused:
Je stelt zelf dat je op die nieuwe harde schijf windows gaat zetten, en ik zeg alleen maar dat je die oude af moet koppellen, nieuwe erin, windows erop zetten, 2e erbij, en in windows deze aan de wensen aanpassen, die hoef je dus niet van te voren te formateren, dat kan ook in je nieuwe windows installatie.

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan.:cool:

sorry, denk dat ut idd aan de warmte ligt!!! haha

ja natuurlijk!!! lekker slim.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan