• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

even en oneven weken

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcvk45

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2010
Ik ben van vandaag nieuw op dit forum. Ik hoop dat ik juist zit.

Ik heb namelijk een prestatiestaat gemaakt in excel 2003 waarin de de zondagen en de vrije dagen automatisch grijs worden gekleurd door een formule in voorwaardelijke opmaak. Nu wil ik echter ook de mensen die part time werken automatisch laten grijs kleuren voor de weken dat deze niet werken.
Bv: 1 persoon werkt één week en de volgende week niet.

De voorwaardelijke opmaak is gebaseerd op een datum in c2 en verder c2+1 zo tot het einde van de maand.

Is dit mogelijk, ik ben hier reeds een geruime tijd naar op zoek en geraak er niet uit.

Alvast bedankt op voorhand.

Hallo

Dit is in mijn ogen mogelijk maar heb je een voorbeeldbestandje van wat je nu al hebt? natuurlijk ontdaan van gevoelige info.

mvg Pie

In bijlage een voorbeeld.

Bedankt voor de zeer snelle reactie, ik ben hier blij mee.
Ik hoop dat het gelukt is de bijlage bij te voegen. Dit is de eerste keer dat ik dit doe

Bijlagen

Bedankt voor de reactie.
Maar als e - o of 1 - 2 .... ingeef gebeurd er niets in de betreffende lijn.
En ik had graag gehad dat als werd ingevuld op basis van de datum in in C2

Je hebt naar ik vermoed geen excel 2007 of hoger.
Deze kunnen nl meer dan 3 VO aan
In mijn bestandje zaten 4 VO en dan werkt het niet goed.
Nu heb ik 2 VO gecombineerd tot 1
Hoop dat het nu goed gaat.

Bijlagen

Bij ingave van e of een o blijft alles blanco en dan zou de volledige week moeten grijs worden. Ik werk inderdaad nog met 2003.

Alle andere opmaak (als test) even verwijderd.
Want bij mij doet hij het gewoon goed.

Kan iemand anders er ook even naar kijken om te kijken hoe het bij hem/haar gaat
Dan ook even de voorgaande files bekijken.

Bijlagen

Nu wil ik echter ook de mensen die part time werken automatisch laten grijs kleuren voor de weken dat deze niet werken. Bv: 1 persoon werkt één week en de volgende week niet. Is dit mogelijk, ik ben hier reeds een geruime tijd naar op zoek en geraak er niet uit.
Ja, dat is mogelijk, maar ik wil het volgende weten:
Als ik je blad bekijk, dan zie ik dat de voorw. opmaak niet voor alle rijen hetzelfde is (waarschijnlijk omdat de ene persoon niet op dezelfde dag vrij is dan de andere). Daaruit maak ik op dat je de voorw. opmaak per rij (= per persoon) afzonderlijk wil instellen. Is dat juist?

zapatr: Het is inderdaad juist dat ik de voorwaardelijke opmaak per persoon dien in te stellen omdat deze op verschillende dagen vrij zijn. Indien mogelijk mag je nog een oplossing geven. Maar het probleem is opgelost met sylvester - Ponte.

Sylvester-ponte : Bedankt voor de oplossing. Probleem opgelost.

Nogmaals hartelijk bedankt aan allen voor de snelle en goede reacties.

Bedankt

zapatr: Het is inderdaad juist dat ik de voorwaardelijke opmaak per persoon dien in te stellen omdat deze op verschillende dagen vrij zijn. Indien mogelijk mag je nog een oplossing geven.
Zie bijlage.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan