"Even geduld terwijl er achter de hardware wordt gezocht..."

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick Borstlap

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Sinds enige tijd verschijnt er op mijn scherm tijdens het opstarten (tijdens het laden van de programma's) de mededeling: "Even geduld terwijl er achter de hardware wordt gezocht..."

Misschien niet zo'n ernstige mededeling, maar omdat mijn XP de laatste tijd weer eens instabiel is (blauwe schermen, minidump spontaan als ie stand-by staat) vraag ik me af of dit er iets mee te maken kan hebben.

Iemand enig idee?

Dick

Kijk eens in apparaatbeheer of er vraagtekens staan.

Het meeste had of heb ik gedaan.
Als er weer een vastloper is zal ik de foutmelding melden.
Trouwens, gisteren had ik ook het 'ntldr ontbreekt'-ding.
Daar kwam ik pas uit toen ik de pc een paar minuten heb uitgezet.

Een deel van het probleem opgelost: m'm netwerkkaart stond ingesteld dat ie de pc uit stand-by mocht halen (had dit bij experimentje gedaan en vergeten terug te zetten). Maar dat dit resulteert in een blauw scherm is natuurlijk een andere kwestie.
Ik vind een hele lijst met minidump bestanden maar daarin staat geen voor mij toegankelijke informatie.
De foutmelding op het blauwe scherm bestond voornamelijk uit een paar reeksen cijfers. (Was te geërgerd om dat allemaal op te schrijven, of moet ik dat wel doen?)

Graag wel die cijfertjes en lettertje exact overnemen.
Dan kunnen we mischien verder zoeken.:)

STOP 0x00000001 .............................

WDMCAPI.sys - Address at F85A37BA .........................

Je vorige bericht zie ik nu pas, regelmatig krijg ik geen notificatie van berichten op Helpmij de laatste tijd.
Aan niets merk ik dat e-mails in het algemeen me niet bereiken, dus toch een Helpmij-probleem?
Maar goed, zo precies heb ik de gegevens niet over genomen.

Als ik achter de hardware ga zoeken vind ik alleen stof......:D

BAD_POOL_CALLER

*** STOP: 0x000000C2 (0x00000007, 0x00000CD4, 0x000000A, 0xE10B(578)

Bezig met starten van fysieke geheugendump.
De fysieke geheugendump is voltooid.
Neem contact op met ….

Dit is de informatie die ik krijg.

(Emailnotificatie krijg ik nog steeds niet!)

Nu moest ik opnieuw opstarten na het installeren van een taalpakket en ik krijg de beroemde mededeling van het herstel van een ernstige fout.

Er is een bestandje waarin staat: Server=watson.microsoft.com
UI LCID=1043
Flags=123152
Brand=WINDOWS
TitleName=Microsoft Windows
DigPidRegPath=HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\DigitalProductId
RegSubPath=Microsoft\PCHealth\ErrorReporting\DW
ErrorText=Er is logboekvermelding van deze fout gemaakt.
HeaderText=Het systeem is hersteld van een ernstige fout.
Stage2URL=
Stage2URL=/dw/bluetwo.asp?BCCode=27&BCP1=BAAD009C&BCP2=EE5985D8&BCP3=EE5982D8&BCP4=805162B1&OSVer=5_1_2600&SP=1_0&Product=768_1
DataFiles=C:\WINDOWS\Minidump\Mini122903-01.dmp|C:\DOCUME~1\DICKBO~1\LOCALS~1\Temp\WER1.tmp.dir00\sysdata.xml
ErrorSubPath=blue

Dan is er nog een groot xml-bestand (sysdata).

M'n systeempictogrammen (Mijn Computer en Prullenbak) kan ik ook niet meer blijvend wijzigen.

Kortom, Microsoft Windows XP Home edition is weer geweldig aan het kl*ten!! :evil:

Laatst bewerkt:
En nu stond m'n pc met een blauw scherm terwijl hij geacht werd te downloaden.
De foutmeldng was nu:
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

*** STOP: 0x000000D1 (0x0000000C, 0x00000002, 0x00000001, 0XF858F6E3)

WDMCAPI.SYS - Address F858F6E3 Base at F858A000, Datestamp 3CC66747

Heb je de mappen Temp en Temporary internet files al eens leeg gemaakt?
Als ik zo kijk is mischien een format c: een oplossing.
Je krijgt zoveel meldingen.
Ik ben bang dat als de ene mischien opgelost is de volgende weer komt.:(

Jawel, die mappen maak ik geregeld leeg.
Ik voel ook de dreiging van format C.
Voorlopig probeer ik het met een nieuw account, ook een heel werk maar minder dan format.

Bedankt voor de hulp. Mocht ik nog iets bijzonders te melden hebben doe ik dat wel, maar ik beschouw m'n vraag maar als opgelost.

Crash, daar ben ik weer.
Dat ''zoeken achter de hardware'' is misschien vanwege m'n nieuwe DVD-drive.
Nu is er een instuctie van MSI om de firmware te flashen maar ik kan er niet helemaal mee uit de voeten.

How to use:
1. Extract the file and Copy msiflash.exe and 8216SMSB.130 to the destination folder.
2. Reboot your PC under real DOS mode and enter the target folder.
3. Execute "MSIFLASH_[Port]_w_8216SMSB.130".

Port: 1-Primary IDE master 2- Primary IDE Slave
3-Secondary IDE master 4-Secondary IDE Slave

Wat is bijv. de 'destination folder'?
Kun jij dit even voorkouwen?

Overigens lijkt voor wat betreft de andere problemen het nieuwe account een oplossing.

Het bestand WDMCAPI.SYS heeft te maken met een (ISDN?)modem. Ik zou de drivers daarvan (om te beginnen) maar eens updaten.

Groetjes,
Bennie

ISDN-driver ge-update.
Nu nog graag hulp bij het flashen van die DVD-drive firmware.

De destination folder is niets anders dan een map waarin de bestanden uitgepakt worden. Die map kan jezelf maken. Dubbelklik maar eens op die *.exe-bestand. Dan krijg je een schermpje te zien met de vraag waar die bestanden naartoe moeten. Dat is dan daarna ook de target folder. Vergeet niet het poortnummer in te vullen.;)

Is het écht nodig om te flashen????

Groetjes,
Bennie

Kreeg weer geen notificatie van dit bericht... (het gebeurt voortdurend dat er geen notificatie komt.)

Geplaatst door Bennie
Is het écht nodig om te flashen????

Zou dit flashen die mededeling bij het opstarten ("Even geduld terwijl er achter de hardware gezocht wordt...") uitschakelen? Die DVD-drive wordt qua merk enzo niet herkent namelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan