Even ingewikkelie... (Dualboot w7 en xp64) eraf en weer erop.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lupus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lupus

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
Dit wordt een ingewikkeld topicje, voor mij dan, niet voor de experts.

Hoe was het ook weer? Lang geleden dat ik met partities heb gewerkt!
heb nog een ouder 64 bit systeem draaien wat ik eens helemaal wil opfrissen in een, misschien, dualboot configuratie.
Waarom Dualboot? Omdat ik A) een X-fi geluidskaart heb die zéker werkte onder XP64 óók de MIDI maar niet onder W7, want driver en software gezeik...(ze schrijven wél nieuwe software en drivers maar het is maar de vraag óf het ook écht stabiel werkt, nee dus...) En B) Omdat ik nog prima software heb liggen die lekker gaat onder w7. Zoals het gave Cooledit Pro 2.0 of 2.1 Audition. Nou weet ik dat Soundblaster kaarten niet bijster hoog staan aangeschreven (Terratec schijnt een stuk beter te zijn!) Maar ik wil tóch proberen deze weer aan de gang te krijgen...
Een andere reden is: dat ik na 300 jaar (!) zoeken in de donkerste krochten van het net ein-de-lijk MIDIsoft's Studio (Dé live Midi-notatie-multitrack sequencer met de WYSIWYG layout en bediening) gevonden heb...

Hoe was het ook weer dan met Dual boot... Partities eraf... Er weer op. Eerst het oude dan het nieuwere OS elk op z'n eigen partitie?
Ik weet het niet meer...? Hlp? :(

Oja, vergeten te vermelden. álle software onder XP werkte prima op mijn destijds 'nieuwe' Qmotion peeceetje zelfs dat MIDISOFT proggie wat eigenlijk 16bit was. En voordat jullie zeggen "da ken nie...!!" het was toch écht een 64bit systeem! Het gezever begon pas toen Microsoft met z'n 'Servicepacks' ging gooien! Na SP1 werkte MIDISOFT ineens niet meer en na SP2 mijn Soundblaster ook niet meer! >:(
"Wat moet je toch met die antieke rommel?" "DUH... Lekker werken op een envoudige manier, zonder poeha,misschien!?"
Ik zoek dus een XP versie zonder de servicepacks...

Zoiets ja... maar dan mét een sleutel... en de NL versie. Weet niet of de versies "machine-specifiek" geschreven waren, maar da's voor later zorg.

Je zou het kunnen proberen met een programma zoals dit :Keyfinder

Keys voor Windows XP zijn zeer eenvoudig te vinden.
Ik mag het hier niet plaatsen maar het was 3 seconden werk.

Overigens sla ik sleutels voor programma's altijd, net als m'n wachtwoorden, op in KeyPass.

Laatst bewerkt:
Je zou het kunnen proberen met een programma zoals dit :Keyfinder
Daar heb ik niks aan als ik XP nog moet installeren, Keyfinder is handig als Windows al draait, voor andere software. Edoch leuk geprobeerd en we houden 'm erin voor later.

Keys voor Windows XP zijn zeer eenvoudig te vinden.
Ik mag het hier niet plaatsen maar het was 3 seconden werk.

Overigens sla ik sleutels voor programma's altijd, net als m'n wachtwoorden, op in KeyPass.
Keypass doe ik niet aan... Schrijf het wel op... De Hamvraag is: wérken die sleutels ook? Ik was altijd in de veronderstelling dat die sleutels versie-gebonden waren, of aan de ISO/CD of Whatever de drager?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan