Eveneens problemen om Printer via WiFi te gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erico123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jan 2013
Beste,

Ik heb begin dit jaar eveneens een Epson XP-205 printer aangekocht. Bij mij is eveneens de WiFi het probleem.
Van de handleiding wordt een mens er niet vrolijker op, deze is echt veel te summier.
Dan maar naar Epson support gemaild.
Deze weten mij te vertellen dat ik de poort 5222 TCP in mijn router/modem (Sagem F3646) moet openen - Macfilter dient te zijn gedeactiveerd en de router dient automatisch het Ipadres aan te geven en de firewall in de router dient uit te staan.
Dit heb ik trachten te doen, poort openen via ADVANCED SETTINGS en dan op LAN SERVERS:
De naam heb ik naar de printer genoemd - Public start en End port = 5222 - LAN start port= ik heb deze ook 5222 gegeven, is dit correct?
Local IP adress: hier heb ik echter GEEN enkel idee van, ik heb dan maar 192.168.1.10 ingeven (de 192.168.1.1 heeft conflict message).

Echter zonder resultaat. Ik kan mijn Printer niet detecteren, dus niet in mijn netwerk opnemen.

Mijn Laptop is een Acer - draadloos netwerk met WPA code beveiligd - Router is een Sagem F3646.

Mij printer is nu enkel met USB verbinding werkbaar. De printer heeft enkel een knop WiFi (dus geen LCD schermpje - dus geen handelingen vanop de printer) en op het uitprintblad dat een Mac adres en ook een WPS code.

De router is eveneens Enabeld WPS code ingesteld met Pin Code (omdat de router niet over een WPS knopje beschikt).

Dus al van alles geprobeerd, echter met de hulp (lachertje) van EPSON supportdienst, het was allemaal tevergeefs!!!

Kan iemand mij verder helpen???

Is de eigenaar hierboven in geslaagd zijn WiFi printer aan de praat te krijgen???

Alvast bedankt en ge zijt mijn laatste strohalm!!!

Gegroet Erico123

Hallo,
Ik heb je vraag afgesplits van een andere vraag.
Het inbreken in een ander zijn of haar vraag is bij ons niet toegestaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan