Event ID 1103

Status
Niet open voor verdere reacties.

hollander95

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2012
Dag allemaal ,ik heb een probleem met ( redirected printers ) worden niet herkent op Windows server .
in Event zie ik error met ( Event ID 1103 ).
Nu heb ik op google 2 artikels gevonden .
https://technet.microsoft.com/en-us/library/cc727392(v=ws.10).aspx
Maar als ik naar regedit ga :
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\Root\RDPDR
Ik vind geen RDODR
Bij mij staat gewoon RDP_KBD & RDP_MOU

http://www.eventid.net/display-eventid-1103-source-TermServDevices-eventno-460-phase-1.htm
en hier ook als:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\TerminalServer\Wds\rdpwd\fEnablePrintRDR = 0x0

ik vind geen fEnablePrintRDR onder rdpwd.
heeft iemand misschien een oplossing.
Alvast bedankt

Beetje onduidelijk dit. Je hebt dus 2 terminal servers tot je beschikking? Want dat is waar het 1e artikel over gaat.

nee sorry,ik gebruik een server die draait onder windwos 7,als ik via rdp connecteren worden mijn printers niet herkent.
Nu heb ik een beetje op google gezocht en kwam de 2 artikelen tegen.

Is er enig verband met deze discussiedraad, want die laatste staat als opgelost. En zo ja, welk verband dan?

En net zoals in die andere discussiedraad genoemd moet de terminal server een printerdriver aan boord hebben, in de smaak zoals die op jouw pc staat (dus een 32-bits danwel 64-bits variant van die driver, afhankelijk van welke versie Windows op jouw pc aanwezig is).

Sowieso had er meer in je startposting moeten staan, zoals:
a. Windows versie op je pc, incl. 32-bits of 64-bits
b. Windows versie op de terminalserver
c. Welke printer (merk+type) het is en of die via USB is aangesloten of over wifi/bedraad netwerk
d. Gebruikte printerdriver op je pc

Tijs.

Hallo Tijs,inderdaad,ik heb de Windows 7 in de server opnieuw geïnstalleerd en heeft tijdje goed gewerkt.
Ik gebruik Windows 7 64bits ( server )
cliënt is ook Windows 7 .
De type printer is : konica minolta verbonden via wifi maar ook via usb geprobeerd.
Alvast bedankt

Windows 7 is geen (terminal) server besturingssysteem maar een werkstation besturingssysteem.
Geen wonder dat je in regedit die sleutel dus niet kunt vinden.

Ok, ik wil 2 dingen zien:
Op de 'server': printmanagement.msc -> Aangepaste filters -> Alle stuurprogramma's
Op het werkstation: printmanagement.msc -> Aangepaste filters -> Alle stuurprogramma's

En dan wil ik nog weten of het werkstation Windows 7 32-bit is of 64-bit.

Tijs.

Laatst bewerkt:
dnties, hartelijk dank voor je reacties,mijn excuses. Ik was het vergeten om te zeggen dat ik Thinstuff Xp/VS Terminal server applicatie gebruik op de server ( windows7 64bits )

Daar weet ik niets van, als het gaat om printeromleiding/printers meenemen.
Omdat de foutmelding (zover ik kan zien) een Windows melding is, zou ik toch ervoor zorgen dat in Windows van beide computers dezelfde driver beschikbaar is (ook al is er ook zoiets als TS Easy Print, wat (normaal gesproken) de rol overneemt van een "fysieke" geïnstalleerde driver).

Verdere optie zou kunnen zijn om op je 'server' af te dwingen dat eerst Easy Print wordt geprobeerd (via gpedit.msc, ik ga hier ervan uit dat je geen Windows domein hebt, anders moet je het op Windows domein-niveau regelen voor die 'server'). Zie bijlage, waar ik Uitgeschakeld heb staan, jij juist zou kiezen voor Ingeschakeld (dus bij de optie "Eerst het Easy Print ... gebruiken")

Dus, plan van aanpak:
a. Installeer op de server dezelfde driver als op het werkstation. Dat moet dan een 32-bit driver zijn (indien het werkstation 32-bit is) of een 64-bit driver (indien het werkstation 64-bit is).
b. Blijft de foutmelding, dan eens kijken of je met het afdwingen van Easy Print resultaten kunt boeken.

Overigens:
a. Ik vroeg je om schermafdrukken van printmanagement.msc te geven
b. Ik vroeg je of op het werkstation 32-bit of 64-bit Windows staat
Dat zijn concrete vragen die directe invloed hebben op de adviezen/tips.
Nu moeten we zaken herhalen die al eerder waren voorgesteld (omdat we niet kunnen checken of dezelfde drivers op beide computers staan) en kunnen we je niet meteen vertellen of je 32-bit of 64-bit driver moet (na-)installeren op de server, omdat we niet weten of de Windows versie op het werkstation 32-bit of 64-bit is. Dat is (nogal) jammer van onze tijd...

Tijs.

Bijlagen

• Easy Print Groepsbeleid Windows 7.png
    Easy Print Groepsbeleid Windows 7.png
    88,1 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
dnties , bedankt voor je reactie.ik heb het geprobeerd maar zonder succes.Als wij gewoon een upgrade van win7 naar win10 kunnen doen.gaat het probleem niet oplossen?

Ik schat in dat dat het probleem niet gaat oplossen, maar je kunt natuurlijk testen met 1 werkstation.

Tijs.

Overigens zou ik (nog steeds/extra) willen zien
a. De schermafdrukken van printmanagement.msc
b. Het type Konica Minolta printer waar het over gaat.
c. Een citaat van de tekstinhoud van de laatste 1103 melding in de Logboeken van de "terminal server", want ik wil zéker weten dat die 1103 melding ook echt over die Konica Minolta gaat, dus niet over een andere printer (waarvan géén driver was geïnstalleerd op de "terminal server").

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie ,ik ga voor de id event nakijken ,de naam van de printer is Konica Minolta bizhub 20

Als het een Bizhub C20P is (dus een MPF kleur, multi-functional), dan zie ik dat alleen de Universal Printer Driver nog recent is bijgewerkt, de specifieke drivers (sinds 2008) niet.
Recentste versies Universal Printer Drivers voor PCL 5e/5c en PCL 6 zijn beiden 2.90.1.1
2.90.1.1 2016-02-15 PCL6
2.90.1.1 2016-02-15 PCL5e, PCL5c

Dus je zou altijd daar nog een poging mee kunnen doen, mocht blijken dat de laatste 1103 melding toch echt over deze Konica Minolta ging.

Tijs.

Nog even iets: De Universal printer driver geeft ook ondersteuning voor de Konica Minolta (Bizhub) C20, dus niet alleen de C20P, mocht je de C20 hebben en niet de C20P.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan