Event ID 51 - An error was detected on device...

• Onderwerp starter Onderwerp starter markd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

markd

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik krijg op totaal onverwachte momenten een probleem met m'n computer, hij wordt super langzaam, en na een tijdje als de boel weer normaal begint te doen, dan is er 1 van mijn (17) harde schijven verdwenen. Gewoon foetsie. Er is geen mogelijkheid om deze schijf weer terug te krijgen, behalve wanneer ik opnieuw opstart. Dan is er niks meer aan de hand.

Ga ik daarna naar mijn logs, dan krijg ik deze fout te zien :
An error was detected on device \Device\Harddisk1\DR1 during a paging operation.
In deze regel is het Harddisk1, maar dat kan elke willekeurige harddisk zijn.

Ik heb al heel veel op internet gezocht hierover, ik kom het probleem overal tegen, maar nergens kom ik de oplossing tegen. Iedereen zegt "vervang de schijf", maar de schijf is goed, het kan op alle schijven gebeuren. Ik heb in het nabije verleden mijn moederbord/CPU/geheugen al eens vervangen, maar voor die wisseling had ik er ook al last van. Ik had in het verleden Windows XP Pro, nu heb ik Windows 7 Basic, en nog steeds het identieke probleem, zowel dus met de oude als nieuwe windows, en met de oude als nieuwe hardware.
Het frustrerende is dat het met willekeurige schijven gebeurt. De ene keer is het een schijf die op het moederbord is aangesloten, de andere keer een schijf die op een Sata kaart zit. Ik heb in het verleden al eens een Sata kaart weggegooid omdat ik dacht dat ie stuk was, maar dat bleek dus niet zo te zijn :evil:

Momenteel bestaat mijn systeem uit de volgende onderdelen :

Intel Core2Quad 8200
Asus P5Q Premium
2x2GB Crucial Ballistix 800MHz
10 Sata harde schijven van Samsung/Western Digital, 2 van 750GB, de rest 1TB of 1.5TB.
Adaptec 1430SA SataRaid kaart PCI-Express 4x, met 4 Sata aansluitingen, met daarop 4x Samsung 1TB harde schijf
1x Sitecom PCI-Express 1x Sata kaart voor 2 sata schijven
1x MCS (of zo iets) SataRaid kaart met 2x Samsung 500GB in Raid. (Deze partitie valt nooit uit)

Verder nog 2 schijven van 2TB op USB, maar die worden nooit genoemd in de errors.

Wie de oplossing weet mag het zeggen, ik weet het niet meer. :shocked:

Ik krijg op totaal onverwachte momenten een probleem met m'n computer, hij wordt super langzaam, en na een tijdje als de boel weer normaal begint te doen, dan is er 1 van mijn (17) harde schijven verdwenen. Gewoon foetsie. Er is geen mogelijkheid om deze schijf weer terug te krijgen, behalve wanneer ik opnieuw opstart. Dan is er niks meer aan de hand.

Ga ik daarna naar mijn logs, dan krijg ik deze fout te zien :
An error was detected on device \Device\Harddisk1\DR1 during a paging operation.
In deze regel is het Harddisk1, maar dat kan elke willekeurige harddisk zijn.

Ik heb al heel veel op internet gezocht hierover, ik kom het probleem overal tegen, maar nergens kom ik de oplossing tegen. Iedereen zegt "vervang de schijf", maar de schijf is goed, het kan op alle schijven gebeuren. Ik heb in het nabije verleden mijn moederbord/CPU/geheugen al eens vervangen, maar voor die wisseling had ik er ook al last van. Ik had in het verleden Windows XP Pro, nu heb ik Windows 7 Basic, en nog steeds het identieke probleem, zowel dus met de oude als nieuwe windows, en met de oude als nieuwe hardware.
Het frustrerende is dat het met willekeurige schijven gebeurt. De ene keer is het een schijf die op het moederbord is aangesloten, de andere keer een schijf die op een Sata kaart zit. Ik heb in het verleden al eens een Sata kaart weggegooid omdat ik dacht dat ie stuk was, maar dat bleek dus niet zo te zijn :evil:

Momenteel bestaat mijn systeem uit de volgende onderdelen :

Intel Core2Quad 8200
Asus P5Q Premium
2x2GB Crucial Ballistix 800MHz
10 Sata harde schijven van Samsung/Western Digital, 2 van 750GB, de rest 1TB of 1.5TB.
Adaptec 1430SA SataRaid kaart PCI-Express 4x, met 4 Sata aansluitingen, met daarop 4x Samsung 1TB harde schijf
1x Sitecom PCI-Express 1x Sata kaart voor 2 sata schijven
1x MCS (of zo iets) SataRaid kaart met 2x Samsung 500GB in Raid. (Deze partitie valt nooit uit)

Verder nog 2 schijven van 2TB op USB, maar die worden nooit genoemd in de errors.

Wie de oplossing weet mag het zeggen, ik weet het niet meer. :shocked:

Het kan misschien zijn dat 1 van je schijven gaat overleden.

Hoi !

Zet ij je bios even "Smart" op Enabled, en je krijgt een foutmelding.

Plaats die even hier.

Greetz,

Harry.

Dat staat al aan, ik zie geen foutmelding. Capable & Status OK krijg ik te zien, meer niet.
Dit geldt niet voor de schijven die op de Sata kaarten zijn aangesloten, want die kan ik in de BIOS niet zien.

Aangezien het de laatste weken steeds dezelfde schijf leek te zijn die spontaan uitviel, heb ik deze schijf uit mijn computer gehaald. Voor de zekerheid heb ik een andere schijf op de satakabel/voedingkabel van deze dubieuse schijf aangesloten, zodat ik kan zien of er nu ineens een andere schijf uit gaat vallen. Ik heb de dubieuse schijf bij iemand anders in de PC gezet en gezorgd dat ie continue wordt bezig gehouden. En tot mijn verwarring is nu zowel in mijn eigen pc als in de pc van die ander nog geen enkel probleem geweest, alles blijft draaien, dus nu weet ik NOG niet waar het probleem precies vandaan komt. :evil:

Ik heb het probleem nu niet meer, ik ga er van uit dat er iets met de sata kabels niet goed zat of iets dergelijks, aangezien de schijf die raar deed het prima deed in de andere computer. Na terugplaatsing heb ik ook geen problemen meer ondervonden. Bedankt allemaal voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan