Event loggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrC67

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2011
Hallo Forum,
Sinds enkele weken heb ik een fenomeen dat enkele gegevens vanuit de database verdwijnen, het gaat hier om een simpele database waarin aanmeldingen opgeslagen worden maar om een of andere reden worden er opgave gewist en ik weet niet hoe of wie.
Wachtwoord naar DB is reeds gewijzigd, maar zonder succes, is er een manier om een vorm van event-log te maken waarin iedereen die inlogd ( IP nr. e.d. ) + hetgene wat hij/zij in de database wijzigt / aanbrengt in een file opgeslagen wordt.

Graag jullie hulp..

Alvast Bedankt.

C.:confused:

Als deze applicatie een webinterface heeft dan heeft het geen zin om je databasewachtwoord te veranderen :-) Heb je de inloggegevens van de applicatie zelf ook veranderd?

Daarnaast moet je ook kijken naar je app zelf, zit daar niet gewoon een bug in die nu pas aan het licht komt?

Een veelgemaakte fout in MYSQL is bijvoorbeeld om een smallint of tinyint veld te gebruiken. Als het getal dat je opslaat te groot wordt gaat MySQL het zelf afronden naar iets wat wel past. Ditto met strings. Dus als jij b.v. nu meldingen maakt met een ticketnummer ala "BUG4435UNHAPPY8" en je veld is 14 tekens lang, dan slaat MySQL op: "BUG4435UNHAPPY" en poef, weg is je melding.

Hallo PgVincent & alain1988, het is niet dat de opgave ( in ons geval ) niet zichtbaar is, hij wordt opgeslagen in de DB maar na 1 dag of zo is ie ineens weg ??, eerst was het steeds de naam van kim die verdween en de laatste dagen is het wim die uit de lijst wordt gehaald en blijft kim weer staan?? als ik rechtstreeks in de DB kijk dan is de opgave duidelijk zichtbaar met alle gegevens maar 1 dag of 2 dagen is hij ineens weg?? ik kan er met mijn pet niet bij .. graag jullie gedachte hierover .

Willekeurige datacurroptie klinkt volgens mij toech als een bug, of erger; een corrupt bestand in je database. is je database toevallig MySQL en gebruik je MyISAM als storage engine?

PgVincent, volgens mij wel, maar zeker weten doe ik het niet, hoe kom ik daar achter en hoe kom ik erachter welke en waarom een file corrupt is ??

Ik ben er inmiddels achter dat de engine MyIsam is, maar hoe moet ik dat myisamchk e.d. gebruiken ??

@ PgVincent, SQL check en repair uitgevoerd maar kreeg daar geen fouten op, alle files in dat betreffende script van de server gehaald en met een minimale basis weer begonnen, daarna elke keer 1 file erbij gezet en afgewacht wat er ging gebeuren. nu staan de benodigde files er weer op en zijn oude files weggelaten en nu werkt het al een paar dagen zonder problemen. Ik denk dat je gelijk had met die bug, maar deze zit denk ik in de bestanden die alles wegschrijven in de DB en niet in de DB zelf. ik wacht het af, hopelijk blijft het nu goed.. Thx voor je hulp !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan